کتاب چگونه حضرت فاطمه (ع) را می توان شناخت؟

Hazrat Fatima (AS)
کد کتاب : 52571
شابک : 978-6222462567
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه حضرت فاطمه (ع) را می توان شناخت؟ اثر محمدحسن زورق

تاریخ اسلام همواره برهه‌های مهمی داشته است که شناخت آن کمک شایانی به درک ماهیت اسلام می‌کند و از این رهگذر می‌توانیم مسئولیت‌های خود را در شرایط امروز بشناسیم و به آن‌ها عمل کنیم.
ماه‌های بعد از رحلت پیامبر (ص) تا شهادت حضرت زهرا (س) دوران حساسی در تاریخ اسلام محسوب می‌شود. این دوره چنان مهم است که حوادث بعدی مانند سکوت 25 ساله امام علی (ع)، صلح امام حسن (ع) و واقعه عاشورا از پیامدهای آن است.
این دوره 95 روزه با نام حضرت زهرا (س) گره خورده است و برای بررسی علل حوادث نام برده شده، نمی‌توان نامی از آن حضرت نبرد. از طرفی کمبود منابع تحلیلی مناسب تا حدی درک این دوره را سخت کرده است. با این حال آثاری در رابطه با سیره حضرت زهرا (س) به نگارش درآمده است که می‌تواند تا حدی ما را با شخصیت این بانوی بزرگ اسلام آشنا کند.

کتاب چگونه حضرت فاطمه (ع) را می توان شناخت؟

محمدحسن زورق
نامم محمد حسن و نام خانوادگیم حاجی علی محمدی و تخلصّم در شعر زورق است. در نخستین روزهای آذرماه سال 1329 در خانه ای کوچک در تهران بدنیا آمدم . از آن خانه تصویر کمرنگی در ذهنم بر جای مانده است . سپس به خانه ای بزرگتر نقل مکان کردیم . دوران کودکی و نوجوانیم در این خانه گذشت . برای تحصیلات ابتدایی در مدرسه ای از مجموعه مدارس جامعه تعلیمات اسلامی ثبت نام شدم که با خانه ی ما فاصله زیادی داشت . دوره اول متوسطه و بخشی از دوره دوم متوسطه را نیز در تهران تحصیل کردم ولی سرانجام از دبیرستان خرد شیراز در ...
دسته بندی های کتاب چگونه حضرت فاطمه (ع) را می توان شناخت؟