کتاب نشان رازآمیز

Mysterious badge
کد کتاب : 52797
شابک : 978-9649648811
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 430
سال انتشار شمسی : 1386
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب نشان رازآمیز اثر نصرت الله بختورتاش

این کتاب ضمن معرفی نشان چلیپا، به شرح پیشینه‌ی کهن و هزاران ساله آن می‌پردازد. این کتاب به طرح این راز میپردازد که ردپای این نشان به شکل شگفت‌آوری در طول سراسر تاریخ بشریت، در یکایک تمدن‌های به جای مانده از بشر از شرق تا غرب گیتی دیده می‌شود.
از آسیای صغیر گرفته تا آشور کهن. از مصر باستان گرفته تا هندوستان، از ایران باستان گرفته تا چین کهن و پر رمز و راز. از سرزمین‌های دوردست سرخ‌پوستان گرفته تا یونان و روم هر یک به نوعی اثری از این علامت یافت شده است.
در «نشان رازآمیز » آمده است که چطور این نشان در ستاره‌شناسی گذشتگان حضور داشته و چگونه در صنایع دستی فاخر و هنرمندانه نظیر ظروف؛ جام‌ها، تندیس‌ها، فرش‌ها و سنگ‌نگاره‌های باستانی دیده می‌شود.
در این کتاب تشریح شده است که نشان چلیپا در آئین‌های مختلف به ویژه بودیسم نقش پر رنگی داشته است. تصاویری از تندیس‌های بودا و نیز دیوارهای معابد بودایی در این کتاب گواه این ادعا است. همچنین به ردپای این نشان در آئین‌های کهن ایرانی که ریشه در مهرپرستی داشته است اشاره شده است.
امروزه بسیاری آن را به اشتباه نشان فاشیسم و نازیسم می‌دادند در صورتی که این نشان مربوط به آیین چند هزار ساله‌ی میترایسم ایرانی است که به برخی فرهنگ‌های جهان راه یافته است…

کتاب نشان رازآمیز

نصرت الله بختورتاش
دکتر بختورتاش نویسنده بزرگ ایرانی که به چهره درخشان پرچم مشهور است، صاحب آثاری نظیر عشق و سربازی، نبردهای محمد (ص)، پرچم و پیکره شیر و خورشید، استراتژی نظامی هخامنشی است.مرحوم بختورتاش که متولد سال 1302 خورشیدی در تهران بود، صاحب نشان هایی نظیر دانش، هنر و تاج است و تقدیرنامه های زیادی را از جمله تقدیرنامه ای از حضرت آیت‌الله شهاب‌الدین مرعشی نجفی را برایکتاب نبردهای حضرت محمد (ص) دریافت کرد. بختورتاش بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.