کتاب لیبرالیسم

Liberalism
کد کتاب : 53112
مترجم :
شابک : 978-6002539090
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب لیبرالیسم اثر لودویگ فون میزس

کتاب «لیبرالیسم» اهمیتش را نه فقط از نویسنده‌‌ی شهیرش بلکه از ادبیات و ایجازش می‌گیرد که بالاخره برای اهالی اندیشیدن، به صورت مختصر و مفید مشخص می‌شود این لیبرالیسم که می‌گویند و قرن‌هاست جهان و صاحبانش با تکیه بر آن جهان را اداره می‌کنند، در ساحت‌های مختلف فلسفه، اقتصاد، علوم اجتماعی، سیاست، فرهنگ و ... چه می‌گوید و چه می‌خواهد. «لودویگ فون میزس» در کتاب «لیبرالیسم» با ادبیات و لحنی ساده و قابل فهم برای عموم، حتی آن‌هایی که حوزه‌های نظری جایی در مطالعه‌شان ندارند، جنبه‌های مختلف و به‌هم‌‌پیوسته‌ی سپهر اندیشه‌ی لیبرال را روشن می‌کند، از مالکیت خصوصی و بازار آزاد تا مسئله‌ی روابط فردی، اجتماعی و بین‌المللی و جنگ و ... . خواندن این کتاب برای هر دو طیف هوادان و مخالفان لیبرالیسم راهگشا و جالب توجه است و با وجود حجم بسیار کمش، می‌تواند بسیاری از نقطه‌های کور این نظرگاه در اذهان را روشن کند و گره‌گشای گره‌های کور نهفته در شناخت آن باشد.

کتاب لیبرالیسم

لودویگ فون میزس
لودویش هاینریش الدر فن میزس (۱۸۸۱–۱۹۷۳) (Ludwig Von Mises) فیلسوف، اقتصاددان مکتب اتریش و لیبرال کلاسیک بود. او از چهره‌های برجسته مکتب اتریشی تفکر اقتصادی شد و بیش از همه به خاطر کارهایش در زمینه کنش‌شناسی شناخته می‌شود. او در ۱۹۴۰ در هراس از اشغال سوییس به دست رایش آلمان به ایالات متحده مهاجرت کرد. او بر جنبش لیبرترین در ایالات متحده در میانه قرن بیستم تأثیر قابل توجهی گذاشت.او را بیش از همه برای نوشتن کتاب‌های تئوریک تأثیرگذاری چون کنش انسانی، سوسیالیسم، نظریه و ت...
نکوداشت های کتاب لیبرالیسم
Mises's classic statement in defense of a free society.
بیانیه ی کلاسیک «میزس» در دفاع از جامعه ای آزاد.
Amazon Amazon

One of the most inspiring books ever written on the idea of liberty.
یکی از الهام بخش ترین کتاب هایی که درباره ی مفهوم آزادی نوشته شده است.
Barnes & Noble

A stirring defense of rationalism.
دفاعی پرشور از خردگرایی.
Thrift Books

قسمت هایی از کتاب لیبرالیسم (لذت متن)
افراد معتاد به الکل و مواد مخدر، با رفتارشان فقط به خودشان آسیب می رسانند؛ اما کسی که قوانین اخلاقی حاکم بر زندگی انسان در جامعه را زیر پا می گذارد، نه فقط به خودش بلکه به همه آسیب می زند.

سرکوب از طریق نیروی خشونت آمیز، همیشه اعترافی به ناتوانی در استفاده از سلاح های کارآمدتر عقل است-کارآمدتر چون فقط آن ها، نویدبخش موفقیت نهایی هستند.

در نبرد میان زور و ایده، دومی همیشه برتری می یابد.