کتاب کاری باید کرد

Have to do something
ادبیات برتر، نمایشنامه 14
کد کتاب : 53270
شابک : 978-9643376871
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کاری باید کرد اثر صادق عاشورپور

موضوع کتاب حاضر، مجموعه نمایشنامه هایی از «صادق عاشورپور» است. این اثر دربردارندة چهار نمایشنامه با عنوانهای «پهلوان»، «علم»، «عمونوروز» و «کاری باید کرد» است. نمایشنانة «کاری باید کرد»، دربارة چند دانش آموز است که بعد از مسابقة هفت سنگ، تصمیم میگیرند در روز جمعه برای تمرین نمایش به مدرسه بروند، امّا به علت غیبت مربیشان، «آقای صادقی»، مستخدم مدرسه، «آقای افکار» به آنها اجازة ورود به مدرسه را نمیدهد. دانش آموزان بعد از اصراری بینتیجه به «آقای افکار»، تصمیم میگیرند در خیابان و در کنار در بسته مدرسه نمایش خود را تمرین کنند. این تصمیم آنها رویدادهای بعدی نمایشنامه را رقم میزند.

کتاب کاری باید کرد

صادق عاشورپور
صادق عاشورپور، متولد ۱۳۳۲ همدان.از شانزده سالگی پا به دنیای تئاتر گذاشت و هنوز و هنوز مینویسد.مجموعه هفت جلدی نمایش‌های ایرانی و مجموعه چهار جلدی بازیهای محلی و بسیار نمایشنامه، کمی است از کارنامه نمایشی او.
دسته بندی های کتاب کاری باید کرد
قسمت هایی از کتاب کاری باید کرد (لذت متن)
صحنه : دیواری دیده می شود. در سمت چپ آن یک تیر برق و در سمت راست آن ساختمانی ناتمام که به زباله دانی مبدل شده است. سمت چپ، منتهی به کوچه ای است و سمت راست به بیابان ختم می شود. بچه ها کنار دیوار گرد هم در حال گفتگو.