کتاب مرگ های ناامیدی

Deaths of Despair
کد کتاب : 53331
مترجم :
شابک : 978-9641217947
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 450
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب مرگ های ناامیدی اثر انگس دیتون


امید به زندگی در ایالات متحده اخیرا برای سه سال متوالی کاهش یافته است - تغییری که از سال 1918 در هیچ کشور ثروتمند دیگری در دوران مدرن مشاهده نشده است. در دو دهه گذشته، مرگ و میر ناشی از ناامیدی ناشی از خودکشی، مصرف بیش از حد مواد مخدر و اعتیاد به الکل به طور چشمگیری افزایش یافته است و اکنون جان صدها هزار آمریکایی را هر ساله می گیرد – و هنوز هم در حال افزایش هستند. آن کیس و آنگوس دیتون، که برای اولین بار زنگ خطر مرگ ناشی از ناامیدی را به صدا درآوردند، شهرت دارند، افزایش شدید این مرگ‌ها را توضیح می‌دهند و نیروهای اجتماعی و اقتصادی را که زندگی را برای طبقه کارگر سخت‌تر می‌کنند، روشن می‌کنند. آنها نشان می دهند که چرا سرمایه داری برای کسانی که قبلا در آمریکا پیشرفت می کردند، دیگر جواب نمی دهد.
مرگ های ناامیدی و آینده سرمایه داری تصویری نگران کننده از رویای آمریکایی در حال افول را ترسیم می کند. برای طبقه کارگر سفیدپوست، آمریکای امروز به سرزمین خانواده های از هم گسیخته و چشم انداز کم تبدیل شده است. همانطور که تحصیل کرده های دانشگاهی سالم تر و ثروتمندتر می شوند، بزرگسالان بدون مدرک به معنای واقعی کلمه از درد و ناامیدی می میرند. در این کتاب بسیار مهم، کیس و دیتون، بحران را به تضعیف موقعیت نیروی کار، قدرت فزاینده شرکت‌ها، و مهم‌تر از همه، به بخش درنده‌گر مراقبت‌های بهداشتی گره می‌زنند که دستمزدهای طبقه کارگر را در جیب ثروتمندان توزیع می‌کند. سرمایه داری که طی دو قرن افراد بی شماری را از فقر نجات داد، اکنون در حال نابودی زندگی آمریکایی های یقه آبی است.
این کتاب راهی به جلو را ترسیم می‌کند و راه‌حل‌هایی ارائه می‌کند که می‌تواند افراط‌های سرمایه‌داری را مهار کند و آن را برای همه مفید کند.

کتاب مرگ های ناامیدی

نکوداشت های کتاب مرگ های ناامیدی
Timely and important
سروقت و مهم.
Ed Balls

A remarkable new book.
یک کتاب جدید قابل توجه
-John Harris

قسمت هایی از کتاب مرگ های ناامیدی (لذت متن)
همان طور که اقتصاددان نیکلاس بلوم شاره می کند، این کارگران آن هایی نیستند که به جشن تعطیلات شرکت دعوت می شوند. دورانی که مستخدم شرکت ایستمن کدا ک می توانست تا تبدیل شدن به مدیرعامل یک شرکت وابسته ارتقا یابد، به سر رسیده است. در برخی از این مشاغل شرایط کاری به دقت توسط نرم افزار ها رصد می شود که کارگران را از داشتن کنترل یا به کارگرفتن خلاقیت محروم می کند و در این زمینه حتی در مقایسه با شرایط خطوط مونتاژ قدیمی که بسیار هم مورد نفرت کارگران بود، بدتر است. کارگران حتی در مشاغل خطرنا ک و آلود ه ای مانند اکتشاف معدن زغال سنگ یا در پست های رده پایین شرکت های معروف می توانستند به نقش خود افتخار کنند. مردانی که چشم اندازی برای آینده ندارند نمی توانند شریک خوبی برای ازدواج باشند. میزان ازدواج در میان سفیدپوستان دارای تحصیلات کمتر کاهش یافت و افراد بیشتری از مزایای ازدواج محروم شدند؛ آن ها نتوانستند شاهد بزرگ شدن فرزندان خود باشند و فرصت آشنایی با نوه های خود را داشته باشند. اکثریت مادران سفیدپوستی که تحصیلات پایین تری داشتند حداقل یک فرزند داشتند که خارج از رابطه زناشویی متولد شده بود. چشم انداز فقر بیشتر، باعث شد برای بسیاری ساختن زندگی ای مشابه آنچه که والدینشان داشته اند، مثال خرید خانه یا پس انداز برای فرستادن فرزندان به کالج، دشوارتر شود. فقدان مشاغلی که حقوق خوبی داشته باشند حتی جوامع و خدماتی که ارائه می دهند از قبیل مدارس، پارک ها و کتابخانه ها را تهدید می کند.