کتاب راهنمای خودکنترلی و مقابله با وسوسه

The Marshmallow Test: Mastering Self-Control
آزمایش مارشملو
کد کتاب : 53393
مترجم :
شابک : 978-6003862111
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای خودکنترلی و مقابله با وسوسه اثر والتر میشل

خودکنترلی مهارتی است یادگرفتنی که پیش‌نیاز پیشرفت‌ها و موفقیت‌های فردی و اجتماعی ما است. خودکنترلی یعنی توانایی به‌تأخیرانداختن ارضای نیازها و جلوگیری از رفتارها، تمایلات، عواطف و عادت‌هایی که بروز آنها موجب مشکلاتی برای ما می‌شود.
خودکنترلی ضعیف و پایین باعث پرخاشگری رفتاری و کلامی، ولخرجی، قرض‌کردن افراطی، وام‌گرفتن زیاد، ناتوانی در پس‌اندازکردن، پرخوری، شکست تحصیلی، ناتوانی در حفظ رژیم لاغری، ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، شکست در ترک رفتارهای اعتیادی و… می‌گردد. بیش از چهل سال قبل، دکتر والتر میشل با یک آزمایش ساده به نام «آزمایش مارشملو» خودکنترلی در کودکان را بررسی کرد. آزمایش مارشملو در نهایت باعث ایجاد چهارچوبی مفهومی برای توضیح توانایی انسان برای به تأخیرانداختن لذت شد.
کتاب حاضر هم خاطرات است و هم تحلیل علمی و راهنمای خودیاری. امیدوارم کتاب حاضر بتواند به ما کمک کند تا اختیار و آزادی انسان را افزایش دهیم و قربانی وسوسه‌ها و امیال‌مان نباشیم و بتوانیم با این محتوا نسلی را تربیت کنیم که مایه‌ی افتخار ما باشند.

کتاب راهنمای خودکنترلی و مقابله با وسوسه

والتر میشل
والتر میشل (زاده ۲۲ فوریهٔ ۱۹۳۰، فوت 2018 نیویورک )، روانشناس و نظریه‌پرداز آمریکایی و به طور خاص متخصص روان‌شناسی شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی است. او متولد ۲۲ فوریهٔ ۱۹۳۰ در شهر وین اتریش است. پس از اشغال این شهر توسط نازی‌ها در سال ۱۹۳۸ او به همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت می کنند.والتر میشل ، دومین پسر والدین طبقه متوسط بالا بود. او و برادرش تئودور، که بعد ها فیلسوف علم شد، تا قبل از شروع جنگ جهانی درسال1938 در محیط خوشایندی نزدیک خانه‌ی فروید بزرگ شدند و بعد از...
دسته بندی های کتاب راهنمای خودکنترلی و مقابله با وسوسه