کتاب یک جفت چشم آبی

A Pair of Blue Eyes
کد کتاب : 53426
مترجم :
شابک : 978-6005981681
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 606
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1873
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

یک جفت چشم آبی
A Pair of Blue Eyes
کد کتاب : 53423
مترجم :
شابک : 978-9643125622
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 472
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1873
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

یک جفت چشم آبی
A Pair of Blue Eyes
کد کتاب : 53425
مترجم :
شابک : 979-9644182197
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 544
سال انتشار شمسی : 1386
سال انتشار میلادی : 1873
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یک جفت چشم آبی اثر تامس هاردی

یک جفت چشم آبی رمانی نوشته توماس هاردی است که در سال 1873 منتشر شد و اولین بار بین سپتامبر 1872 و ژوئیه 1873 به صورت سریالی منتشر شد. این سومین رمان منتشر شده هاردی بود و اولین رمانی بود که در اولین انتشار به صورت ناشناس منتشر نشد. هاردی آن را با "عاشقانه ها و فانتزی های" خود گنجاند. این کتاب مثلث عشق یک زن جوان به نام الفرید سوانکورت و دو خواستگارش را با پیشینه های بسیار متفاوت توصیف می کند. استفن اسمیت یک مرد جوان از نظر اجتماعی پست اما جاه طلب است که او را می ستاید و با او پیشینه ای از کشور دارد. هنری نایت مرد محترم، تثبیت شده و مسن‌تری است که نماینده جامعه لندن است. اگرچه این دو با هم دوست هستند، اما نایت از رابطه قبلی اسمیت با الفراید آگاه نیست.
الفرید خود را گرفتار نبردی با قلب، ذهن و انتظارات اطرافیانش – والدینش و جامعه – می یابد.
توماس هاردی رمان‌نویس و شاعر جنبش طبیعت‌گرایی اهل انگلستان بود. آثار او معمولا در جنبش طبیعت‌گرایی طبقه‌بندی می‌شوند، اما در چندین شعر او رگه‌هایی از ادبیات عصر روشنگری و رمانتیسیسم دیده می‌شود.
هاردی در ابتدا حرفه معماری را انتخاب کرد اما بعد، در دهه پنجم زندگیش به نوشتن و سرودن شعر روی آورد. او ده‌ها رمان و شعر نوشت و اشعارش همتراز رمانهایش مورد توجه و تقدیر دوستداران ادبیات قرار گرفت و تأثیر قابل توجهی بر شعر مدرن انگلیسی گذاشت. امروزه از او به عنوان یکی از شاعران و نویسندگان مطرح قرن بیستم یاد می‌شود.

کتاب یک جفت چشم آبی

تامس هاردی
توماس هاردی، زاده ی 2 ژوئن ۱۸۴۰ و درگذشته ی 11 ژانویه ی ۱۹۲۸، رمان نویس و شاعر جنبش طبیعت گرایی اهل انگلستان بود. آثار او معمولا در جنبش طبیعتگرایی طبقه بندی می شوند، اما در چندین شعر او رگه هایی از ادبیات عصر روشنگری و رمانتیسیسم دیده می شود.توماس هاردی در حوالی دورچستر انگلستان به دنیا آمد. پدرش سنگ تراش و مادرش زنی با مطالعه بود. توماس تا سن هشت سالگی یعنی زمانی که برای اولین بار به مدرسه رفت، نزد مادرش درس می خواند. پس از آن چند سالی در یک مدرسه ی محلی، لاتین آموخت. از آن جا که موقعیت اجت...
قسمت هایی از کتاب یک جفت چشم آبی (لذت متن)
کشیش که برای پافشاری بر سخن خود، مشت بر لبه ی تخت می کوفت، گفت: «شاید بر اساس دانسته های شما هیچ نسبتی وجود نداشته باشه. اما این را ببینید حضرت آقا. بفرمایید ملاحظه کنید، استفن فیتس موریس اسمیث، ساکن لندن، اما اصالتا اهل ککس بری. اینجا توی این کتاب، شجره نامه ی استفن موریس اسمیث ها از ملک اربابی ککس بری دیده می شه. شما شاید فعلا فقط یه خانواده ی متشکل از آدم های متخصص و کاربلد باشید-من اصلا وابدا آدم فضولی نیستم، اصلا همچین سوال هایی نمی پرسم؛ راستش این چیزا تو وجود من نیست - اما عین روز روشن است که اصل ونسب شما همین است! و آقای اسمیث، من بخاطر اصالت خانوادگی تون، نجیب زاده بودنتون، بهتون تبریک وتهنیت عرض می کنم، آقا؛ و تصدیق بفرمایید، اینطوری که دنیا داره پیش می ره، این رنگ اصیل خون شما خیلی مورد پسند خواهد بود.» مرد جوان با لحن غمگینی که دور از فروتنی نبود، گفت: «ای کاش قادر بودید برای ویژگی قابل لمس تر ومشهودتری به من تبریک بگید.»