کتاب تاریخ نمایش در مغان

Date shown in Moghan
پارس آباد،گرمی،بیله سوار
کد کتاب : 53441
شابک : 978-6007826645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ نمایش در مغان اثر غریب منوچهری

این کتاب بیش از هر چیز به هنر نمایش در شهرستان پارس آباد اختصاص یافته و به شکل محدود تری این موضوع را در شهرهای بیله سوار و گرمی نیز دنبال کرده است. منوچهری سعی دارد تا با به تصویر کشیدن تاریخ هنر تئاتر در منطقه ای که فعالیت های هنری خود را در آن جا پی گرفته است ضمن خلق آگاهی، امکان تکرار اشتباهات یا فعالیت های کسل کننده گذشته را کاهش دهد. در خلق اثر حاضر از خاطرات پیشکسوتان این عرصه بهره گرفته شده است.

کتاب تاریخ نمایش در مغان

غریب منوچهری
غریب منوچهری متولد 1352 پارس‌آباد مغان می باشد. تحصیلات ایشان در زمینه کارشناسی مدیریت دولتی از دانشگاه اردبیل در سال 1384؛ کاردانی هوشبری از دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال 1373؛ فارغ‌التحصیل دوره فیلمسازی از انجمن سینمای جوان تبریز در سال 1375 می باشد. تخصص او کارگردان، طراح صحنه، نویسنده و فیلمسازی است.
دسته بندی های کتاب تاریخ نمایش در مغان
قسمت هایی از کتاب تاریخ نمایش در مغان (لذت متن)
شاید باور این موضوع کمی سخت باشد که نمایش در پارس آباد از دل آیین های مرسوم این منطقه بیرون نیامده است! به عبارتی، شهر در همان روزهای شکل گیری نمایش های خود را روی سن یا سکوهایی که به شکل سن ایجاد شده بودند به تماشا گذاشت. از آنجایی که این شهر را مهاجرین به وجود آورده اند، تئاتر نیز همچون سایر محصولات وارداتی، توسط مهاجرینی که اغلب با سواد نیز بوده اند وارد این شهر شده است. خاستگاه تئاتر در این شهر، مدارس و مکان های آموزشی بوده است. شهر پارس آباد به عنوان مرکز شهرستان، بر خلاف سایر شهرها، مراحل پیدایش و توسعه تدریجی یک شهر را طی ننموده و از همان ابتدا به صورت یک شهر کوچک با نقشه شهری بوجود آمده است. تاسیس آنی سالن سینما، پارک تفریحی، ساختمان شهرداری، خانه های بهداشت، مدارس و کمپ های مسکونی موید این گفتار است. همین امر، پیداش آنی هنری مدرن مانند تئاتر را در این شهر تائید می کند. مهاجرت از شهرها و روستاهای دیگر برای کار، یکی از دلایل به وجود آمدن این شهر است و بقیه مهاجرت ها نیز برای ارائه خدماتی نظیر آموزش، بهداشت و… به این افراد انجام شده است.