کتاب دانستنی های تاریخ ایران و جهان 2

Knowledge of the history of Iran and the world
(اوایل اسلام و امویان،عباسیان،طاهریان،صفاریان و سامانیان)
کد کتاب : 53465
شابک : 978-6009870738
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دانستنی های تاریخ ایران و جهان 2 اثر حسنعلی مرادی

کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 2: اوایل اسلام و امویان، عباسیان، طاهریان، صفاریان و سامانیان (شخصیت‌ها و رویدادها) به قلم حسنعلی مرادی، مهم‌ترین رویدادهای تاریخی و اطلاعات شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ و حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، مذهبی، اقتصادی و سیاسی از اوایل اسلام تا دوره‌ی صفاریان و سامانیان را مورد مطالعه و بررسی قرار داده است.
یکی از اهداف و دلایل اصلی نگارش این کتاب آن است تا شما را با تاریخ ایران آشنا کند. قطع نامناسب، سنگینی و حجم زیاد، متن‌های طولانی و عدم استفاده از تصویر، از جمله عواملی هستند که سد راه برقراری ارتباط با مخاطبان شده‌اند. این عدم ارتباط در کنار بی‌علاقگی ایرانیان به مطالعه، موجبات فراموشی این اطلاعات را فراهم نموده است. تا آنجایی که افراد تحصیل کرده با مدارج بالا، کوچک‌ترین آگاهی در مورد تاریخ خود ندارند و اطلاعات همواره در سطح نخبگان و افراد خاص باقی مانده و به لایه‌های پایینی جامعه و توده مردم راه پیدا ننموده است.
به همین دلیل این مجموعه در تلاش است تا با مطالب جذاب از دوره هخامنشیان تا دوره قاجاریان و با نوشتاری ساده و مفید، زمینه آشنایی عموم مردم و علاقه‌مندان به دانستن تاریخ را فراهم آورد.
همان گونه که می‌دانید، اکثر تاریخ‌های ذکر شده برای شخصیت‌های ایرانی و اسلامی عموما به شکل هجری قمری هستند. در این کتاب تلاش نویسنده بر آن بوده تا با استفاده از اثر ارزشمند استاد احمد بیرشک (گاهنامه تطبیقی 3000 ساله)، تمامی تاریخ‌ها را در وهله اول به سه شکل میلادی، شمسی و قمری در طی جداول جداگانه استخراج و توجه ویژه‌ای به تاریخ شمسی نماید.
از جمله موارد دیگری که در طراحی این اثر مد نظر قرار گرفته شده گنجاندن نقشه‌های جنبی است. شما می‌توانید در یک صفحه و در یک نگاه، اطلاعات تمامی دوره‌ها شامل: زمان حکومت، مدت حکومت، پایتخت، تعداد حکمرانان، شخصیت‌های هم عصر، مهم‌ترین کتب و رویدادهای مهم را از نظر گذرانده و دوره‌ها را با هم مقایسه نمایید.

کتاب دانستنی های تاریخ ایران و جهان 2