کتاب عصر نهایت ها

The Age of Extremes: A History of the World, 1914-1991
ت‍اری‍خ ۱۹۱۴ - ۱۹۹۱ - تاریخ مدرن - کتاب چهارم
کد کتاب : 5370
مترجم :
شابک : 9789644162008
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 783
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عصر نهایت ها اثر اریک هابسبام

هابسبام دوره آغاز جنگ جهانی اول تا فروپاشی بلوک شرق را «قرن کوتاه بیستم» می خواند و آن را در دنبالهٔ «قرن طولانی نوزدهم» (از انقلاب فرانسه تا جنگ جهانی اول) شرح می دهد. او سه کتاب به نام های عصر انقلاب، عصر سرمایه، و عصر امپراتوری ها در مورد تاریخ «قرن طولانی نوزدهم» نوشته است و «عصر نهایت ها» ادامه آن سه کتاب است.

هابسبام در این چهارمین کتاب مجموعه وسیعی از داده ها را به حجم فراگیری،، با سرزندگی و بصیرت بی نظیر خود ارائه می دهد.
در قرن کوتاهی بین سالهای 1914 تا 1991 ، جهان توسط دو جنگ جهانی متلاطم شد که میلیونها نفر را از بین برد و کل سیستم های حکومتی را از بین برد. کمونیسم به یک ایمان مسیحیت تبدیل شد و سپس به طرز فجیعی فروپاشید. دهقانان شهرنشین شدند و زنان خانه دار کارگر شدند. حتی با وجود اینکه فناوری های جدید تهدید به منسوخ شدن چاپ کردند ، مردم با سواد شدند. و نیروهای محرک تاریخ از اروپا به مستعمرات سابق آن رفت.
اریک هابسبام نویسنده این کتاب «عصر نهایت ها» متولد 1917 ، در اتریش ، آلمان و انگلستان تحصیل کرد. وی نویسنده بیش از چهارده کتاب از جمله عصر سرمایه ، عصر انقلاب و عصر امپراتوری است. او در سال 2012 درگذشت.

هابسبام در این کتاب به شما می گوید که رویدادهای بزرگ جهان بر همه افراد تأثیر می گذارد و زمینه را برای رفتن به "مرحله" بعدی تاریخ آماده می کند...

کتاب عصر نهایت ها

اریک هابسبام
وی در یک فامیل یهودی و در شهر اسکندریه مصر به دنیا آمد. در کودکی، خانواده اش از اسکندریه به وین و سپس برلین مهاجرت کردند. هابسبام بعدها در بریتانیا (لندن) سکنی گزید. همان جا زیست و همان جا درگذشت. اریک هابسبام از برجسته ترین مورخان عصر ما و از پیشکسوتان تاریخ اجتماعی بشمار می رود.اریک هابسبام بر سنّت روشنگری تکیه داشت، عدالت خواه بود و در توصیف نبردهای طبقاتی، به محرومان نگاه جانبدارانه داشت. زندگی و آثار وی متأثر از دلبستگی و تعهد به سوسیالیسم بود. زندگیش را به اعتلای جنبش نظری و عملی تهیدست...