کتاب مادر سالاری

Woman's evolution
زن در گستره ی تاریخ تکامل
کد کتاب : 5377
مترجم :
شابک : 978-9647703499
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

بخش اول از کتاب Woman's evolution

معرفی کتاب مادر سالاری اثر اولین رید

ایولین رید ما را به ژرفای تاریخ میبرد از آدمخواری تا فرهنگ،و پرده از روی جهان مادرسالاری دیرینه برمی دارد. او در جستجوی ریشه های (بازداری آمیزش با خویشاوندان نزدیک)، آیین خونخواهی، زناشویی و خانواده، سهم هنوز ناشناخته زنان در پیشرفت شهری گری را آشکار میسازد. با ژرف نگری و پیدا کردن سازه های تازه ای که به فرق گذاری فراگیر درباره زنان انجامیده او بینش تازهای را درباره نبرد برای جلوگیری از ستم بر زنان و برای آزادی همه مردم جهان پیشنهاد می کند.

ایولین رید این افسانه را که میگوید تنها (سرشت آدمی) برای جنگ ها، آزمندیها و نابرابری های جامعهی طبقاتی درخور سرزنش است را نمی پذیرد.

کتاب مادر سالاری

اولین رید
اِولین رید (انگلیسی: Evelyn Reed) (زادهٔ ۳۱ اکتبر ۱۹۰۵ در هالدون (نیوجرسی) – درگذشتهٔ ۲۲ مارس ۱۹۷۹ در نیویورک) نویسنده و مبارز فمینیست و مارکسیست آمریکایی بود. او از رهبران حزب کارگران سوسیالیست آمریکا و از پایه‌گذاران ائتلاف حرکت ملی سقط جنین زنان بود.اِولین در ژانویه ۱۹۴۰ به قصد دیدار لئون تروتسکی و همسرش ناتالیا سدوا به مکزیک رفت. آن‌جا در خانهٔ تروتسکی در کویوآکان با رهبر تروتسکیست آمریکایی، جیمز پ.کانن آشنا شد.او همان سال به عضویت حزب کارگران سوسیالیست (آمریکا) درآمد و تا...