کتاب معماری شادکامی

The Architecture Of Happiness
کد کتاب : 11052
مترجم :
شابک : 978-6226310130
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معماری شادمانه
The Architecture Of Happiness
کد کتاب : 3322
مترجم :
شابک : 9780050628799
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معماری شادمانی
The Architecture Of Happiness
کد کتاب : 53797
مترجم :
شابک : 978-6005284652
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 223
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معماری شادمانه اثر آلن دوباتن

«معماری شادکامی» متنی قابل تأمل درباره‌ی رابطه‌ی بین محیط بیرونی و احساسات درونی ما است که توسط فیلسوف و نویسنده آلن دوباتن نوشته شده است. به طور کلی این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه محیط بیرونی، اعم از ساختمان‌ها، فضاهای سبز و غیره، می‌توانند بر افزایش یا کاهش احساس شادی در ما تأثیرگذار باشند.
دوباتن کتابش را با بررسی تاریخ هنر معماری شروع می‌کند و سیر تحول آن را از دوران کلاسیک با ایده‌های تقارن و تناسب تا طرح‌های سوبژکتیو و متنوع‌تر دوران مدرن ردیابی می‌کند. او سپس وارد بحث اصلی خود می‌شود که محیط اطراف ما می‌تواند عمیقا بر تعریف ما از خودمان و احساساتمان تأثیر بگذارد. به عقیده‌ی وی وظیفه‌ی معماری این است که به عنوان یادآوری‌ای برای تمام پتانسیل‌های ما باشد و نه‌تنها دنیای بیرونی بلکه بر تجربیات درونی ما نیز تأثیرگذار باشد. او استدلال می‌کند که فضاهایی که در آن زندگی می‌کنیم باید با دقت و نیت خاصی طراحی شوند، زیرا این فضاها قدرت بازتاب و حتی شکل دادن و تغییر دادن هویت ما را نیز دارند. علاوه بر این دوباتن در سرتاسر کتاب «معماری شادکامی» به بررسی سبک‌های مختلف معماری می‌پردازد. او از عظمت معابد باستانی و کلیساهای قرون وسطایی گرفته تا خطوط براق آسمان‌خراش‌های مدرن سخن می‌گوید. دوباتن همچنین به جنبه‌های عملی معماری نیز پرداخته است. او اهمیت جزئیات در طراحی‌های معماری را مورد بحث قرار می‌دهد و بیان می‌کند که حتی کوچکترین عناصر نیز می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر تجربه‌ی خوب یا بد ما از یک فضا داشته باشند.
یکی از موضوعات کلیدی کتاب این ایده است که هیچ استاندارد مطلقی برای زیبایی در هنر معماری وجود ندارد. به عبارت دیگر چیزی که یک نفر زیبا می‌بیند، ممکن است برای دیگری جذابیت نداشته باشد. دوباتن خوانندگان را تشویق می‌کند تا واکنش‌های خود را نسبت به ساختمان‌های مختلف بررسی کنند و در نظر بگیرند که این واکنش‌ها چه چیزی درباره‌ی ارزش‌ها، باورها و امیال درونی ما نشان می‌دهند. دوباتن همچنین از عکس‌های زیادی در کتابش استفاده کرده است که جذابیت بصری کتاب را چندبرابر نموده است. با این اوصاف، چه یک معمار حرفه‌ای باشید، چه یک دانشجوی طراحی، یا صرفا کسی که به زیبایی‌های محیطی اهمیت می‌دهد، «معماری شادکامی» یک کتاب ضروری برای شما محسوب می‌شود که به شما کمک می‌کند تا عمیق‌تر در مورد فضاهایی که در آن زندگی می‌کنید به تفکر بپردازید.

کتاب معماری شادمانه

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...