کتاب گودال پی

The Foundation Pit
کد کتاب : 53894
مترجم :
شابک : 978-6227425819
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1930
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

گودال پی
The Foundation Pit
کد کتاب : 79398
مترجم :
شابک : 978-6003261594
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 203
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گودال پی اثر آندری پلاتونوف

گودال پی صریح‌ترین کتاب سیاسی «پلاتونوف» و گواهی بر تاریک‌ترین لحظات تاریخ روسیه است. وقایع داستان در بستر تاریخی-سیاسی مشخصی رخ می‌دهد، یعنی دوران عزم استالین برای صتعتی سازی پرشتاب شوروی و استقرار اشتراکی سازی سراسری کشاورزی در این کشور. این کتاب شاهکاری ادبی است که جسورانه به نقد اوضاع ساسی-اجتماعی آن زمان می‌پردازد و چشم‌اندازی غبارآلود و تیره از انقلاب شوروی پیش چشم می‌گشاید. پلاتونوف برای به تصویر کشیدن واقعیت هایی وصف ناپذیر، چنان تحولی در زبان اثر به وجود می‌آورد که حاصل آن دوپهلوگویی در برابر قدرت حاکم و نیایشی ساده و بی‌پیرایه است.

کتاب گودال پی

آندری پلاتونوف
آندری پلاتونوف (روسی: Андре́й Плато́нов) روزنامه‌نگار و داستان‌نویس سوسیالیست و منتقد نظام شوروی (حکومت استالین) بود.استالین نسبت به او نظر خوشی نداشت و او را دیوانه می‌خواند و سرانجام پسر ۱۵ ساله‌اش "پلاتون" را به جرم تروریست بودن دستگیر کرد و به اردوگاه کار اجباری فرستاد. هر چند پلاتونوف تا زمان مرگش شناخته نشد، اما آثارش که در دهه ۱۹۶۰ شروع به انتشار کرد، بر نویسندگان بعدی به شدت تأثیر گذاشت و به همین دلیل او را جورج اورول روسیه خوانده‌اند و آثارش را ادامه کار نویس...
قسمت هایی از کتاب گودال پی (لذت متن)
احساس غم و اندوه روی ستاره ای زمینی و خاموش برایش راحت تر و رضایت بخش تر بود. شادی بیگانه و دوردست حس شرم در وجودش بر می انگیخت و مضطربش می کرد. آنچه تا به حال می خواست، بی آنکه به آن اعتراف کند، این بوده که جهان تا ابد زیر ساخت و ساز هایی باشد که هیچ گاه تکمیل نشوند، درست مثل زندگی نابود شده ی خودش.