کتاب دانشنامه زیبایی شناسی

The Routledge Companion to Aesthetics
کد کتاب : 53955
مترجم :

شابک : 978-9648802351
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 492
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دانشنامه زیبایی شناسی اثر بریس گات

ویرایش دوم کتاب تحسین‌شده ی دانشنامه زیبایی شناسی شامل پنجاه و چهار فصل است که توسط دانشمندان برجسته بین‌المللی نوشته شده است و تمام جنبه‌های زیبایی‌شناسی را پوشش می‌دهد.
این کتاب همراه با مروری تاریخی از زیبایی‌شناسی شامل مدخل‌هایی درباره افلاطون، ارسطو، کانت، نیچه، هایدگر، سیبلی و دریدا است. بخش دوم مفاهیم و نظریه های اصلی مورد نیاز برای درک جامع زیبایی شناسی شامل تعاریف هنر، ذوق، ارزش هنر، زیبایی، تخیل، داستان، روایت، استعاره و بازنمایی تصویری را پوشش می دهد. بخش سوم به موضوعاتی اختصاص دارد که توجه بسیاری از معاصر را در زیبایی شناسی به خود جلب کرده است، از جمله هنر و اخلاق، زیبایی شناسی محیطی و زیبایی شناسی فمینیستی. بخش پایانی به هنرهای فردی موسیقی، عکاسی، فیلم، ادبیات، تئاتر، رقص، معماری و مجسمه سازی می پردازد.
با نه مدخل جدید و اصلاح‌شده، و پیشنهادهای به‌روز برای مطالعه بیشتر، کتاب دانشنامه زیبایی شناسی برای هر کسی که به زیبایی‌شناسی، هنر، ادبیات و مطالعات بصری علاقه‌مند است ضروری است.
کتاب دانشنامه زیبایی شناسی توسط شیده احمد زاده و مجموعه ای از نویسندگان ترجمه شده است. این کتاب را نشر فرهنگستان هنر به چاپ رسانده است.

کتاب دانشنامه زیبایی شناسی

بریس گات
بریس گات نویسنده و استاد فلسفه در دانشگاه سنت اندروز است. او در زمینه زیبایی شناسی، خلاقیت، فلسفه فیلم و اخلاق می نویسد. وی تا سال 2018 رئیس انجمن زیبایی بریتانیا بود.گات دو تک نگارش، مقالات متعدد در مجلات معتبر، فصل های زیادی را در ویرایش جلد ها و ویرایش چندین کتاب مشارکت کرده است. او در هنر، احساسات و اخلاق (2007) ارتباط زیبایی شناسی و اخلاق را بررسی می کند. در فلسفه هنر سینمایی (2010) بسیاری از مقالات او که قبلاً درباره سینما منتشر شده بود گردآوری شده است. وی چندین کتاب از جمله The Routled...
نکوداشت های کتاب دانشنامه زیبایی شناسی
This is an immensely useful book that belongs in every college library and on the bookshelves of all serious students of aesthetics.
این یک کتاب فوق العاده کاربردی برای هر کتابخانه کالج و در قفسه کتاب همه دانشجویان جدی زیبایی شناسی است.
Journal of Aesthetics and Art Criticism

The succinctness and clarity of the essays will make this a source that individuals not familiar with aesthetics will find extremely helpful.
مختصر بودن و وضوح مقالات این مقاله را به منبعی تبدیل می کند که برای افرادی که با زیبایی شناسی آشنا نیستند بسیار مفید خواهند بود.
Philosophical Quarterly

قسمت هایی از کتاب دانشنامه زیبایی شناسی (لذت متن)