کتاب جامعه شناسی هنرها

Sociology of the Arts
کد کتاب : 53993
مترجم :
شابک : 978-9642321018
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه شناسی هنرها اثر ویکتوریا الکساندر

جامعه شناسی هنرها ، مروری جامع بر جامعه شناسی هنر و یک اثر معتبر علمی است که توسط یک متخصص برجسته در این زمینه نوشته شده است. این کتاب مدل‌های نظری مختلف جامعه‌شناسی هنر را ترکیب می‌کند و مثال‌های تجربی و همچنین نمونه‌های محرک کار جامعه‌شناختی در مورد هنر را ارائه می‌کند. مطالعات موردی آثار هنری از هر دو انتهای طیف فرهنگی است: هنرهای زیبا (تئاتر، رقص، سمفونی، اپرا) و هنرهای عامه پسند (فیلم‌های هالیوود، موسیقی پاپ، داستان‌های پالپ، درام تلویزیونی، کمدی و تبلیغات). این مطالعات، همراه با گستردگی و بینش نظری قابل توجه کتاب، چگونگی خلق، توزیع، دریافت، مصرف و استفاده از هنر توسط افرادی که آن را تجربه می کنند را بررسی می کند. این کتاب همچنین به بحث در مورد سوال تازه در حال ظهور خود شیء هنری و معنای آثار هنری می پردازد. جامعه شناسی هنر ترکیبی است که به وضوح نوشته شده و به خوبی سازماندهی شده است. این کتاب برای دانشجویان بسیار مناسب است. انتخاب بین‌المللی از دیدگاه‌ها، تحقیقات تجربی و مطالعات موردی، این کتاب را برای آموزش و یادگیری جامعه‌شناسی هنر ضروری می‌سازد و مورد توجه محققان قرار خواهد گرفت.
" در این بیست و پنج سالی که در حوزه جامعه شناسی کار و تدریس کرده ام، این اولین کتاب درسی است که یادم می آید از آن لذت برده و از آن چیزهای زیادی یاد گرفته ام. جامعه شناسی هنرها هم تحقیقات پیشرفته و هم آثار کلاسیک را در جامعه شناسی ادبیات، موسیقی، هنر و فرهنگ عامه زنده می کند. دانشجویان‌ با مطالعه جامعه‌شناختی هنر، چیزهای جذابی را که محققان آموخته‌اند، کشف خواهند کرد. و متخصصان متوجه خواهند شد که در خط مقدم میدان چه اتفاقی می افتد." ان سویدلر، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی

کتاب جامعه شناسی هنرها

ویکتوریا الکساندر
ویکتوریا الکساندر (VICTORIA D. ALEXANDER) استاد جامعه شناسی و مدیریت هنر در موسسه کارآفرینی خلاق و فرهنگی ، Goldsmiths ، دانشگاه لندن ، انگلستان است.