کتاب زبان فارسی و ادبیات آن

Persian language
مقالات تقی زاده 14
کد کتاب : 54275
شابک : 978-9643156510
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 557
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زبان فارسی و ادبیات آن اثر سید حسن تقی زاده

جلد چهاردهم از «مقالات تقی‌زاده» به مقالات و خطابه‌ها و نامه‌ها و یادداشت‌های سیدحسن تقی‌زاده در زمینۀ «زبان فارسی و ادبیات آن» اختصاص یافته و یادگاری است ارجمند از تحقیقات عمیق و نوشته‌های عالمانه و خواندنی آن دانشمند هوشیار.
مجلد حاضر به پنج بخش و دو پیوست تقسیم شده است:
۱- زبان فارسی، ۲- خط فارسی، ۳- لغت و فرهنگ فارسی، ۴- لغات ترکی و مغولی، ۵- جستارهای ادبی.
مقالات برحسب ترتیب تقدم تاریخی مرتب شده است تا امکان ارزیابی سیر تحول اندیشۀ تقی‌زاده در موضوعات مورد بحث بهتر فراهم آید.
در پیوست دوم، متن کتاب تحفه الملوک عینا افست شده تا خواننده گرامی با شیوۀ و سلیقه تقی‌زاده در باب تصحیح انتقادی متون آشنا شود. نامۀ موشکاف محمد قزوینی نیز نقدی دقیق بر شیوۀ تقی‌زاده به شمار تواند آمد.

کتاب زبان فارسی و ادبیات آن

سید حسن تقی زاده
سیدحسن تقی‌زاده (زاده ۵ مهر ۱۲۵۷ در تبریز – درگذشته ۸ بهمن ۱۳۴۸ در تهران)، از رهبران انقلاب جنبش مشروطه ایران، از رجال سیاسی بحث‌انگیز معاصر، دیپلمات، از شخصیت‌های علمی و فرهنگی ایران معاصر، و در زمره کسانی است که جمعی به شدت هوادار و موافق، و مخالفانی از طیف‌های گوناگون دارد. وی مدتی رئیس مجلس سنای ایران بود.منابع زیادی دربارهٔ او انتشار یافته‌اند اما جنبه‌هایی از زندگی سیاسی او هنوز ناشناخته، کم‌شناخته، و موضوع مجادلات سیاسی هستند.سیدحسن تقی‌زاد...
دسته بندی های کتاب زبان فارسی و ادبیات آن