کتاب حکومت نادرشاه

The Rise and Fall of Nader Shah
  • 85,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: توس توس
    نویسنده:
کد کتاب : 54291
مترجم :
شابک : 978-0000552297
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 259
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حکومت نادرشاه اثر ویلم فلور

به هر حال، نادرشاه بنیانگذار سلسله افشاریان به عنوان شخصیتی برجسته در تاریخ ایران محسوب می شود. او که از پست‌ترین خاستگاه‌ها برخاست، به یک فرمانده نظامی نابغه تبدیل شد، ایران جنگ‌زده را به عظمت امپراتوری بازگرداند. با این حال، چیزهای زیادی در مورد این مرد و دوران پرفراز و نشیب او مبهم باقی مانده است. این کتاب "حکومت نادرشاه " با استفاده از منابع غیرمعمول - نامه‌های منتشر نشده و گزارش‌های نوشته‌شده توسط کارکنان شرکت هند شرقی ، سعی دارد تا تعدادی از نقاط مبهم مانده از دوران حکومت این شاه بزرگ را بر طرف سازد.
این کتاب "حکومت نادرشاه" به تمام زندگی نادر شاه می پردازد: چگونه یک پسر چوپان بر مهارت های جنگی مسلط شد، ارتش ها را جمع کرد، ایران را دوباره متحد کرد و آن را از اشغال افغانستان آزاد کرد، به هند و ترکیه عثمانی حمله کرد و پس از غصب تاج و تخت صفوی در ایران، تاج را بر سر خود گذاشت. از آنجا که هیچ گزارش معاصر دیگری، منتشر شده یا منتشر نشده، با این طول و دامنه جغرافیایی وجود ندارد، بسیاری از اطلاعات ارائه شده در اینجا منحصر به فرد است. در این کتاب نادرشاه، که نه تنها کشورهای همسایه، بلکه کشور خود را نیز ویران کرد، با تمام خشم و صفات تشنه خونی اش که اغلب توسط وقایع نگاران بعدی دربار پنهان شده بود، به تصویر کشیده شده است.

کتاب حکومت نادرشاه

ویلم فلور
ویلم فلور (Willem Floor) (زادهٔ ۱۹۴۲) کارشناس انرژی و پژوهندهٔ تاریخ اهل هلند است.او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اوترخت و دانشگاه لیدن در رشته‌های اقتصاد توسعه‌یافته و جامعه‌شناسی غیرغربی و اسلام‌شناسی انجام داد و زبان‌های فارسی و عربی را آموخت. در طی سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ در دانشگاه اوترخت، و در سال ۱۹۷۱ درجهٔ دکترایش را در دانشگاه لیدن گرفت. طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ او به عناوین مختلف با وزارت‌خانهٔ توسعه و پیشرفت دانمارک همکاری می‌کرد. طی س...
دسته بندی های کتاب حکومت نادرشاه