کتاب فرهنگ ادبیات فارسی

Dictionary of Persian literature
کد کتاب : 54323
شابک : 978-9643152987
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 557
سال انتشار شمسی : 1384
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ ادبیات فارسی اثر زهرا خانلری (کیا)

این کتاب به منظور آن فراهم شده است تا همه کسانی را که با ادبیات فارسی سر و کار دارند، راهنمایی باشد و هرکس بتواند برای رفع مشکلی یا رد شبهه‌ای در هر مورد به آن مراجعه کند و از آن به عنوان مددی برای حافظه بهره‌ور گردد.
موضوع کتابهای مهم علمی و ادبی فارسی از تاریخ و فلسفه و شعر و عرفان و هیئت و نجوم و ریاضی و هندسه و رشته‌های مختلف ادبیات نیز غالبا مورد اشکال است و نام مولف و تاریخ تألیف و مطالب کتابها در خاطرها نمی‌ماند و بیشتر کسان برای رفع شبهه دراین نکات محتاج‌اند که به مأخذی رجوع کنند. این کتاب برای رفع این گونه نیازمندیها تألیف شده است تا هر خواننده‌ای به آسانی بتواند موضوع اشکال یا ابهام را در آن بیابد و به مختصرترین عبارتی از نکته مقصود مطلع شود.

کتاب فرهنگ ادبیات فارسی

زهرا خانلری (کیا)
پژوهشگر، نویسنده و مترجم زبان و ادبیات فارسی عناوینی است که برای دکتر زهرا کیا به کار برده می شود و آثاری که از او به جا مانده از توانایی و تسلط او بر ادبیات فارسی حکایت دارد. دکتر کیا سال 1294 در تهران به دنیا آمد.پدرش میرزا هادی کیانوری پسر شیخ شهید فضل الله نوری و نوه دختری علامه حسین محدث نوری و مادرش عصمت الحاجیه بروجردی بود. او در دوران تحصیل مقطع ابتدایی از دانش آموزان ممتاز مدرسه ناموس بود و پس از پایان این دوره به دانشسرای عالی رفت و بعد هم وارد دانشکده ادبیات شد. تحصیلاتش را تا مقطع...
دسته بندی های کتاب فرهنگ ادبیات فارسی