کتاب تحول دین

Le Devenir de la religion
کد کتاب : 54362
مترجم :
شابک : 978-6007293201
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تحول دین اثر آلفرد نورث وایتهد

آلفرد نورث وایتهد ، فیلسوف علم ، مابعدالطبیعه شناس و ریاضیدان انگلیسی؛وی از ماکسول ، بول ، و راسل تأثیر پذیرفت ؛ و استاد راهنمای پایان نامه دکتری برتراند راسل و ویلارد کواین بود .
وایتهد در آغاز عمر به ریاضیات پرداخت ، ولی در سنین کهولت ، بیشتر به فلسفه راغب شد . ازآنجا که از یک خاندان روحانی بود ، بیشتر به جنبه ی معنوی دنیا اهمیت می داد تا جنبه ی مادی آن . وی مخالف هرگونه دوگانگی و ثنویتی چون روح و مـاده ، خدا و جهان ، رئالیسم و ایدئالیسم ، دین و علم و غیره بود . هدف او آشتی دادن میان اجزای ناسازگار وجود بود . وایتهد اعـلام داشت که سراسر جهان فرایندی مستمر از اعمال متقابل همآهنگ است . در حقیقت وی در تکثیر ظاهری اشیا و وحدت اساسی آنها را مشاهده می کرد.
وایتهد در این کتاب دین را چیزی تعریف می کند که فرد در خلوت خود به آن می پردازد تا تازگی [ آفرینش ] را درک کند ، ارج و سپاس گزارد و از فقدان و از دست دادن که تغییر یا روند مستمر مستلزم آن است تسلی یابد . به علاوه این کتاب ، در آن جا که کیفیت پویا و دینامیک دین را که خود درگیر تغییرو تحول است برجسته می سازد ، به پیشبرد الهیات روند می پردازد .

کتاب تحول دین

آلفرد نورث وایتهد
آلفرد نوث وایت‌هد (Alfred North Whitehead) (زاده ۱۵ فوریه ۱۸۶۱ – مرگ ۳۰ دسامبر ۱۹۴۷) فیلسوف و ریاضی‌دان انگلیسی بود.وایتهد در رامس‌گیت، از توابع شهرستان کنت، در کشور انگلستان زاده شد. پدربزرگ وی از بنیان‌گذاران آکادمی چت‌من شناخته می‌شود، این آکادمی یک مدرسه نسبتاً موفق برای پسران به‌شمار می‌آید. آلفرد از مدارس شربورن و دور ست فارغ‌التحصیل شد. سپس وی، به بهترین مدارس عمومی کشور رفت. وی در دوران کودکی، بسیار محدود و تحت نظر خانواده بود؛ ولی در...
دسته بندی های کتاب تحول دین