کتاب فمینیسم

Feminism
کد کتاب : 54369
مترجم :
شابک : 978-9647518055
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب فمینیسم اثر جین فریدمن

هدف کتاب «فمینیسم» به گفته نویسنده پرداختن به همه مسائلی که فمینیست ها درباره اش نوشته اند، اعم از سیاست و علم و ادبیات و غیره نیست؛ بلکه هدف این کتاب پرداختن به بعضی از مهم ترین مسائلی است که مورد توجه فمینیست ها بوده و انتقال بعضی دیدگاه ها و بحث های اصلی که در پیوند با این مسائل به عرصه ظهور رسیده اند، تا به خواننده شناختی مقدماتی از برخی عناصر کلیدی تفکر فمینیستی داده شود و همچنین هدف این کتاب بررسی تنوع انواع فمینیسم و تحلیل این امر است که رویکردهای متنوع آنها به چه نحو می تواند تأثیری بر زندگی متنوع زنان بگذارد.
جین فریدمن، نویسنده کتاب، استاد مسائل سیاسی فرانسه و اروپا در دانشگاه ساوت هامپتون انگلستان است. تحقیقات او بر موضوع جنسیت و امور سیاسی در اروپا متمرکز بوده و از آثار اخیر او می توان به «سیاست فمینیستی»، «افسانه ها و نمادها» و «زنان، مهاجرت و هویت در فرانسه» اشاره کرد.
کتاب دارای 5 فصل با عناوین «مساوی یا متفاوت؟ معضل فمینیستی ابدی»، «فمینیسم و امور سیاسی: نبرد برای حقوق شهروندی زنان»، «اشتغال و اقتصاد جهانی»، «احساسات جنسی و قدرت» و «قومیت و هویت: مشکل ذات گرایی و چالش پسامدرن» است.

کتاب فمینیسم

جین فریدمن
جین فریدمن (زاده 21 سپتامبر 1968 در لندن) جامعه شناس انگلیسی و فرانسوی و محقق روابط بین الملل است. وی به دلیل تحقیقات خود در زمینه مسائل مربوط به جنسیت، خشونت، درگیری و مهاجرت، از جمله خشونت جنسی و جنسیتی در درگیری های مسلحانه و علیه مهاجران و پناهندگان مشهور است. تحقیقات او به عنوان مثال متمرکز شده است. در مورد خشونت در جمهوری دموکراتیک کنگو و پناهندگان جنگ داخلی سوریه. او "تجربیات مهاجرت اجباری زنان، ناامنی هایی که با آن روبرو هستند و موانعی که برای حفاظت کامل از زنان وجود دارد را بررسی می ...