کتاب روان درمانی و اگزیستانسیالیسم

Psychotherapy and Existentialism
کد کتاب : 54375
مترجم :
شابک : 978-6007293508
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روان درمانی و اگزیستانسیالیسم اثر ویکتور فرانکل

در معنادرمانی و وجودگرایی، دکتر فرانکل اصلی‌ترین مقاله‌های خود را که موجب اعتبار جهانی برای او شده است ارائه می‌دهد.
او که هراس و وحشت اردوگاه‌های نازی را با همه‌ی وجودش احساس کرده است ،معنادرمانی در واقع پاسخ او به نیازی ‌است که برای حفظ زندگی پیدا کرده . او بر اساس تجربه‌های خود نظریه‌ای از درون انسان را که همانا تقلای او برای آزادی از طریق رنج و پادزهری در مقابل پوچ‌انگاری و دست‌یابی به نیروی مثبت‌اندیشی علیه احساس بیهودگی یعنی اصلی‌ترین عامل روان رنجوری دنیای معاصر است ،اراده داده است.
کار مهم دکتر فرانکل در واقع سنگ‌بنای سومین مکتب روان‌درمانی وین است که از زمانی که نخستین اثر پیشگام فروید و آدلر در روان‌درمانی مطرح شدند ،کمکهای شایان توجهی به آن کرده است.

کتاب روان درمانی و اگزیستانسیالیسم

ویکتور فرانکل
ویکتور امیل فرانکل، زاده ی 26 مارس 1905 و درگذشته ی 2 سپتامبر 1997، روانپزشک و عصب شناس اتریشی و پدیدآورنده ی معنادرمانی (لوگوتراپی) بود.فرانکل در وین به دنیا آمد. او در دوران دبیرستان مشتاقانه آرای فیلسوفان را مطالعه می نمود و در سخنرانی های مربوط به روانشناسی عمومی شرکت می کرد. فرانکل در همین دوره با روانکاوی آشنا شد. او در 16 سالگی، مکاتباتش را با فروید آغاز کرد و یکی از دست نوشته هایش را در حیطه ی روانکاوی برای او فرستاد که این دست نوشته سه سال بعد در نشریه ی بین المللی روانکاوی چاپ شد. ف...