کتاب پرورش فرزند با داستان های سازنده

Parenting with a Story
کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان
کد کتاب : 54450
مترجم :
شابک : 978-6226665315
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 330
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب پرورش فرزند با داستان های سازنده اثر پل اسمیت

نویسنده ی کتاب حاضر با شرح 101 داستان آموزنده و سازنده درباره آدم های مختلف جهان و تحلیل تجربیاتی که آن ها در شرایط گوناگون به دست آورده اند، به ارائه ی نکات کلیدی و شیوه های تربیتی موثر و کارآمد به والدین و رفع مشکلات آن ها در امر پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان می پردازد.
داستان هایی که به فرزندان راه و رسم زندگی می آموزند و علاوه بر تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس در آن ها، طریقه ی تبدیل شدن به خود دلخواهشان را نیز آموزش می دهند.

کتاب پرورش فرزند با داستان های سازنده

قسمت هایی از کتاب پرورش فرزند با داستان های سازنده (لذت متن)
مانند بسیاری از مردم، سارا زمانی که بزرگ شد با شرایط مشابهی در زندگی روبه رو شد. مثلا در دبیرستان، او مانند هر دانش آموزی که باید تصمیم بگیرد وقتی با دوستان خود بیرون می رود با آن ها سیگار بکشد یا تا دیروقت بیرون بماند، هر بار که با این موقعیت ها روبه رو می شد، از خودش می پرسید: «برای خودم این کار را می کنم؟ یا برای اینکه مرا دوست داشته باشند این کار را می کنم؟» اگر پاسخ این بود: «برای اینکه مرا دوست داشته باشند» ذهن سارا به خرگوش در مزرعه برمی گشت و احساس دل نگرانی آن روز را به یاد می آورد. نه فقط احساس غم برای خرگوش، بلکه از این رنج می برد که عزت نفسی را که مرهون چیزی بود که دیگران درباره او فکر می کردند از دست داده بود. او در حالی که بزرگ می شد معمولا انتخاب های درستی نداشت. این احساس را به عنوان علامتی برای فاصله گرفتن و ارزیابی اینکه چرا کاری را انجام داده، می دانست. این سوال مهمی است که کوچک ترها (یا در این مورد بزرگ ترها) باید از خود بپرسند. هربار شما در موقعیتی که برای انجام کاری که مطمئن نیستید باید انجام دهید احساس تنگنا می کنید، از خودتان بپرسید، «آیا این کار را برای خودم انجام می دهم تا مرا دوست داشته باشند؟» اگر صادقانه پاسخ دهید و مطابق آن عمل کنید، هیچ خرگوشی صدمه نخواهد دید. مهم تر اینکه خودتان هم صدمه نمی بینید.