کتاب توضیح جهان هستی به نوادگانم

The Universe Explained to My Grandchildren
کد کتاب : 54451
مترجم : حسین فرتومی
شابک : 978-6009986255
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب توضیح جهان هستی به نوادگانم اثر هوبرت ریوز

کتاب توضیح جهان هستی به نوادگانم پرسش و پاسخ‌هایی است میان هوبرت ریو و یکی از نوادگانش درباره ی جهان هستی که در سال 2011 در انتشارات seuil در پاریس منتشر شد. ریو از اخترشناسان به نامی است که از پشتیبانان انگاره‌ی مهبانگ یا انفجار بزرگ می باشد. از این رو دانشمند اخترشناس پرسش‌های نوه‌ی خود را بر پایه‌ی این نظریه پاسخ می‌گوید و می‌کوشد تا از آن دختر نوجوان چیزی را پنهان نکند، از این رو خواننده‌ی این نوشتار خواهد دید که دانستنی‌های علمی امروز ما در برابر ناشناخته‌ها بسیار اندک است.
آنچه که برای خواننده‌ی این نوشتار می تواند سودمند باشد توجه به ذهن پرسشگر دختری نوجوان و همچنین پاسخ‌های علمی و باریک‌بینانه‌ی یک دانشمند به پرسش‌های یک نوجوان است.
این کتاب برای کسانی که کنجکاو چگونگی جهان هستی هستند می‌توانند راهگشا و مفید باشد.

کتاب توضیح جهان هستی به نوادگانم

هوبرت ریوز
هوبرت ریوز (Hubert Reeves) (زاده 13 ژوئیه 1932) اخترفیزیکدان و محبوب دانش در کانادا است.ریوز در 13 ژوئیه سال 1932 در مونترال متولد شد، و همچنین به عنوان کودکی در لری زندگی می کرد. ریوز در کالژ ژان دو بربیو، کالج معتبر فرانسوی زبان در مونترال حضور یافت. وی در سال 1953 لیسانس فیزیک را از Université de Montréal، یک مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه McGill در سال 1956 با یک پایان نامه تحت عنوان "تشکیل پوزیترونیوم در هیدروژن و هلیوم" و دکترای تخصصی دریافت کرد. مدرک دانشگاه کرنل در سال 19...
دسته بندی های کتاب توضیح جهان هستی به نوادگانم