کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده

A simple narrative of a complex adventure
رمان نوجوان
کد کتاب : 5461
شابک : 978-6000317317
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده اثر ابراهیم حسن بیگی

این اثر روایت نوجوانی است به نام الیاس از ترکمن صحرا که کودکی و نوجوانی من در آن رقم خورده است و آدم هایش تا کنون در داستان های من نقش زیادی داشته اند. روایت الیاس در این رمان روایت زمین است و خان و رعیت و صد البته ظلم و ستم با چاشنی عشقی ناخواسته در الیاس. مفهوم برتری و نابرابری و ظلم و ستم و در یک کلام استکبار، مفهومی است که در ظرف مکان و زمان نمی گنجد و الیاس بهانه ای است تا نوجوان امروز ما با این مفاهیم آشنا شوند.

کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده

ابراهیم حسن بیگی
وی به سال 1336 در یکی از روستاهای شهرستان گرگان متولد شد. او کلاس اول تا سوم را در دبستان «میرجرجانی» همان روستا و از چهارم ابتدایی تا دیپلم را در بندر ترکمن و گرگان به پایان رسانده است. حسن بیگی در سال 1359 در آموزش و پرورش استخدام می شود و پس از دو سال مدیر امور برنامه های رادیو گرگان می شود. سفر به کردستان در سال 1364، سرآغاز حرکت نوینی برای این نویسنده می شود. حاصل این سفر، دریافت حس و حالها و سوژه های داستانی خوبی برای وی می شود. بعدها این سوژه دستمایه بیشتر داستانهای کوتاه و...
قسمت هایی از کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده (لذت متن)
امین حاجی اما دلش نمی خواست امیدهایش را بی جهت به آتش بکشد. تازه دلش کمی قرص شده بود برای گرفتن انتقام خون دامادش و اسارت دخترش. محمدجان حرفی زده بود که فکر کردن درباره آن هم ناامید کننده بود. گفت: «این چه حرفی است می زنی محمدجان! استوار ایوبی کجا این جوان کجا؟ آن مردک که از سر و رویش معلوم بود نوکر خانه زاد چه کسی است. این بابا هم درستی و پاکی از سر و رویش می بارد. ناامید نشو و امیدت به خدا باشد.» این حرف امین حاجی آب سردی بود که روی آتش تردید الیاس ریخته شد. دوباره امید جوانه زد توی دلش. فکر کرد باید منتظر بمانند تا ببینند ستوان صبوری چه می کند.