کتاب دیدار با مسجد زیبای جمکران

Didar Ba Masjed-e Zibaye Jamkaran
کد کتاب : 54796
شابک : 978-9649736136
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دیدار با مسجد زیبای جمکران اثر مجید ملامحمدی

مسجد مقدس جمکران، روز هفدهم رمضان 373 هجری به‌فرمان حضرت بقیة‌الله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران ساخته شد که تاریخچهٔ آن به دست شیخ صدوق (متوفای 381 هجری) در کتاب «مونس الحزین» بیان گردیده و کیفیت نماز تحیت مسجد و نماز استغاثه به حضرت بقیة‌الله، ارواحنا فداه، در ضمن آن آمده است .
این کتاب داستان دستور حضرت امام زمان (عج) را برای ساخت مسجد مقدس جمکران برای بچه‌ها بازگو می‌کند. با نوجوانی که به زیارت شهر قم و این مسجد آمده است همراه می‌شویم تا در با سفری کوتاه در تاریخ از زبان شخصیت‌های اصلی، داستان ساخت مسجد مقدس جمکران را بشنویم؛ شخصیت‌هایی مثل حسن مثله جمکرانی، علی منذر، سید ابوالحسن الرضا و حسن بن مسلم.

کتاب دیدار با مسجد زیبای جمکران

مجید ملامحمدی
مجید ملامحمدی در سال 1347 هجری شمسی در خانواده‎ای روحانی در قم به دنیا آمد. پدرش آقای حجه الاسلام والمسلمین محمدمهدی اشتهاردی از نویسندگان برجسته حوزه علمیه قم است. به همین خاطر با کتاب انس گرفت. در سال 1365 وارد حوزه علمیه قم شد. از سال1369 به طور جدی کار شعر و داستان را در مطبوعات کودک و نوجوان شروع کرد.او عضو تحریریه مجله‎های سلام بچه‎ها و پوپک شد. از آن سال تا کنون حدود پنجاه جلد کتاب در زمینه‎های داستان، شعر و تحقیق از او منتشر شده است. حدود بیست کتابش در جشنواره‎های ...