کتاب پروژه هیل مری

Project Hail Mary
کد کتاب : 54842
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6001826993
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 574
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

«اندی وییر» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب پروژه هیل مری اثر اندی وییر

کتاب «پروژه هیل مری» رمانی نوشته ی «اندی وییر» است که اولین بار در سال 2021 منتشر شد. «رایلند گریس» از کما بیدار می شود در حالی که هیچ خاطره ای از هویتش ندارد... یا این که چرا اکنون در یک فضاپیما، تنها مانده است. همزمان با این که «گریس» تلاش می کند از شرایط فعلی خود سر درآورد، به تدریج تصاویری عجیب و تشویش آور از گذشته اش در ذهن او نقش می بندد. «گریس» به عنوان یک میکروبیولوژیست کار می کرد تا این که نظریه اش درباره ی عدم نیاز به آب برای حفظ حیات موجودات بیگانه، به شکست انجامید و او به همین خاطر، تحقیقاتش را رها کرد و به تدریس در یک مدرسه روی آورد. اما این شغل او نیز بی سرانجام ماند چرا که ستاره شناسان دریافتند خورشید در حال از دست دادن دمای خود است و آینده ی بشر با تهدیدی جدی مواجه شده است. طبق یافته ها به نظر می رسد دلیل این اتفاق، یک گونه ی حیات میکروسکوپی است که از انرژی خورشید تغذیه می کند. «گریس» به همین خاطر به تیم بین المللی دانشمندانی می پیوندد که در حال تلاش برای جلوگیری از فاجعه ای مرگبار هستند.

کتاب پروژه هیل مری

اندی وییر
اندی وییر، زاده ی ۱۶ ژوئن ۱۹۷۲، نویسنده ی اهل ایالات متحده ی آمریکا است که در سبک علمی تخیلی می نویسد. اولین رمانش به نام مریخی او را به شهرت رساند.وییر در کالیفرنیا به دنیا آمد و بزرگ شد. پدرش، فیزیکدان و مادرش، مهندس برق بود و زمانی که هشت سال داشت، آن ها از هم جدا شدند. او در پانزده سالگی به عنوان برنامه نویس کامپیوتر در شرکتی استخدام شد و در دانشگاه سن دیگو به مطالعه ی علوم کامپیوتر پرداخت، گرچه فارغ التحصیل نشد. اندی وییر، نوشتن را در دهه ی دوم زندگی اش آغاز کرد و آثارش را برای مدتی طولا...
نکوداشت های کتاب پروژه هیل مری
A powerful narrative of a desperate effort to save Earth.
روایتی قدرتمند درباره ی تلاشی همه جانبه برای نجات زمین.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A compelling novel.
رمانی هیجان انگیز.
Library Journal Library Journal

An unforgettable story of survival and the power of friendship.
داستانی فراموش نشدنی درباره ی بقا و قدرت دوستی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب پروژه هیل مری (لذت متن)
صدای نرم و زنانه ای که این سوال را می پرسد، یک ذره هم عاطفه و احساس ندارد؛ تلفظش هم عینا همان تلفظ دفعه ی قبل است. صدای کامپیوتری است. کامپیوتر دارد به پر و پایم می پیچد. اعصابم از قبل هم بیشتر به هم می ریزد. می گویم: «وووومنکن.» جا می خورم. می خواستم بگویم «ولم کن» که به نظرم جوابی کاملا معقول به آن سوال مزخرف بود؛ اما صدایم درنمی آید و نمی توانم حرف بزنم.

انسان ها قدرت چشمگیری در پذیرش چیزهای غیرعادی و تبدیل آن به چیزهای عادی دارند.

می خواهم باقی عمرم را صرف مطالعه ی زیست شناسی «اریدین» کنم! اما قبلش باید انسانیت را نجات دهم. انسانیت لعنتی، که جلوی سرگرمی هایم را می گیرد.