کتاب پایان فلسفه

The end of philosophy
کد کتاب : 54939
مترجم :
شابک : 978-6004560726
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 206
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پایان فلسفه اثر مارتین هایدگر

کتاب «پایان فلسفه»، مجموعه‌ای است که شخص مارتین هایدگر دستور گردآوری آن را به شاگردش صادر کرده است. اهمیت کتاب از آن رو است که شامل صریح‌ترین برخورد هایدگر با تاریخ وجود به‌مثابهٔ مابعدالطبیعه است، که از افلاطون و ارسطو آغاز می‌شود و تا شلینگ، کی‌یر کگارد و نیچه ادامه پیدا می‌کند. این کتاب، عریان‌ترین چهره‌ٔ هایدگر متأخر است که بر اساس وجود‌اندیشی تاریخی، حتی «وجود زمان» خود را جزئی از تاریخ فلسفه تلقی می‌کند.
این اثر چهار فصل دارد: مابعدالطبیعه به‌مثابهٔ تاریخ وجود، طرح‌هایی از تاریخ وجود به‌مثابه مابعدالطبیعه، تذکر در مابعدالطبیعه، غلبه بر مابعد‌الطبیعه.

کتاب پایان فلسفه

مارتین هایدگر
مارتین هایدگر، زاده ی 1889 و درگذشته ی 26 می 1976، فیلسوف بزرگ آلمانی بود.هایدگر در خانواده ای کاتولیک و سنتی در یکی از روستاهای ایالت بادن-وورتمبرگ به نام مسکیرش در جنوب غربی آلمان و در دل کوهستان آلپ به دنیا آمد.او مطالعه ی الهیات را از سال 1909 در دانشگاه فرایبورگ آغاز کرد و بعد از آن به فلسفه روی آورد. فعالیت هایدگر همواره تحت تأثیر استادش، ادموند هوسرل بود. در نظر هایدگر، تاریخ متافیزیک، تاریخ غفلت از وجود و افتادن در ورطه ی موجودانگاری است. مقصود هایدگر از این تعبیر آن است که تاریخ کنون...