کتاب درخت به و 22 داستان دیگر

Selected Stories by Saki
کد کتاب : 55054
مترجم :
شابک : 978-6001826719
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 167
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب درخت به و 22 داستان دیگر اثر ساکی

‌کتاب حاضر گزیده‌ای است از داستان‌های دو مجموعه ماجراهای کلوویس (۱۹۱۱) و جانوران و ابر جانوران (۱۹۱۴) به قلم هکتور هیو مونرو که با نام مستعار ساقی می‌نوشت.
ساقی در داستان‌هایش رندانه و هنرمندانه به هجو فرهنگ و اجتماع بریتانیا در سال‌های آغازین قرن بیستم می‌پرداخت. طنز و وحشت چاشنی دلپذیر قلم است. قهرمانان داستان‌های ساقی اغلب نوجوانان زیرک و پرنشاط هستند که از بزرگترهای سنگدل و مبادی آداب ‌‌شان به شکلی دلچسب انتقام می‌گیرند.
ساقی برخلاف اکثر داستان‌نویسان هم دوره‌اش از عشق نمی‌نوشت شاید چون در دوره‌ای می‌زیست که عشق از نوعی که او می‌شناخت جرم محسوب می‌شد.
ساقی چهاردهم نوامبر ۱۹۱۶ حین خدمت در جنگ جهانی اول در شمال فرانسه هدف گلوله تک تیرانداز آلمانی قرار گرفت و جان سپرد. آخرین کلماتش خطاب به سرباز چنین بود "آن سیگار کوفتی رو خاموش کن".

کتاب درخت به و 22 داستان دیگر

ساکی
هکتور هیو مونرو (Hector Hugh Munro) متخلص به ساکی (Saki) (۱۸ دسامبر ۱۸۷۰ — ۱۳ نوامبر ۱۹۱۶) نویسنده و روزنامه‌نگار اسکاتلندی بود. داستان‌های او بازتاب دهندهٔ اوضاع اجتماعی و فرهنگی زمان پادشاهی ادوارد هفتم هستند و با لحنی طنزآمیز به تمسخر تظاهرها، حماقت‌ها و نامهربانی‌های اجتماع می‌پردازند. برخی از داستان‌های ساکی فضایی ترسناک دارند.مونرو پسر افسر پلیسی در میانمار بود. دو ساله بود که به نزد عمه‌هایش در نزدیکی بارنستپل در شهرستان دوون انگلستان فرستاده شد...