کتاب دوست ترسناک من

Overcoming Animal and Insect Phobias
چگونه بر ترس از سگها،مارها،موشها،زنبورها،عنکبوتها و حیوانات دیگر غلبه کنیم
کد کتاب : 55058
مترجم : پریسا کریم زاده
شابک : 978-6227044225
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب دوست ترسناک من اثر مارتین آنتونی

اگر از ترس یک گربه خیابانی، مسیرتان را دورتر می‌کنید و یا هنگام نزدیک شدن یک زنبور چند متر آن طرف‌تر می‌پرید، باید بدانید که شما در دنیا تنها نیستید. ترس از حیوانات یا فوبیای حیوانات پدیده‌ای شایع و رایج است. اگر از مار می‌ترسید و در محیط زندگی‌تان ماری وجود ندارد، پس مشکلی ندارید، اما اگر در محیط زندگی و محل کار شما حیواناتی وجود دارد که ترس از آنها زندگی شما را آشفته کرده و حتی کابوس‌های وحشتناک می‌بیند، وقتش رسیده که فکری به حالش بکنید.
این کتاب در هشت فصل به راه‌های درمان ترس از خزندگان؛ دوزیستان، سگ‌ها، ماهی‌ها، موش‌ها، حشرات موذی، حلزون و نرم‌تنان، حیوانات وحشی، کرم ها وعنکبوت‎ها می‌پردازد.
فصل‌های 1 و 2 درمورد طبیعت فوبیای حیوانات و فرضیه‌هایی درخصوص چگونگی آغاز فوبیای حیوانات می‌پردازد. فصل‌های 3 و 4 به ارائۀ راهکارهایی برای آماده شدن برای درمان اختصاص داده شده است. فصل 5 به بررسی راهکارهای درمان از طریق مواجهه‌درمانی برای غلبه بر فوبیای حیوانات می‌پردازد. فصل 6 راهکارهای تغییر در تفکرات اضطرابی درمورد حیوانات را بررسی می‌کند و فصل 7 به شما کمک می‌کند که برنامه‌ای برای حفظ بهبودی خود با گذشت زمان داشته باشید. فصل 8 برای اعضای خانواده یا دوستانی نوشته شده است که کسی را میشناسد که فوبیای حیوانات دارد و شاید بخواهند در درمان آن فرد برای غلبه بر ترس سهیم باشند.
نویسندگان این کتاب دکتر مارتین م. آنتونی، استاد بخش روانشناسی و عصب‌شناسی رفتاری در دانشگاه مک‌مستر و دکتر رندی ای مک‌کیب استادیار بخش روانشناسی و عصب‌شناسی رفتاری در دانشگاه مک‌مستر هستند که سابقه بسیار زیادی در درمان، پژوهش بالینی، تدریس و تحصیل در حوزه اختلالات اضطرابی دارند.

کتاب دوست ترسناک من

دسته بندی های کتاب دوست ترسناک من
قسمت هایی از کتاب دوست ترسناک من (لذت متن)
بیشتر افراد، اغلب قادرند که با ترس خود زندگی کنند و معمولا هم این کار را با دوری کردن از حیواناتی انجام می دهند که نسبت به آن ها احساس راحتی ندارند.

تقریبا یک چهارم از افراد به ترس از حداقل یک حیوان دچار هستند. درواقع، کاملا طبیعی است که اگر از سگ ، مار، زنبور عسل یا حیوانات دیگر بترسید.

گرچه فوبیای حیوانات از شایع ترین انواع فوبیاها است، اما یکی از آسان ترین آن ها برای درمان است. درواقع، بسیاری از افرادی که دچار فوبیای حیوانات هستند، می توانند در چند ساعت یا چند روز بر فوبیای خود غلبه کنند.