کتاب درباره نگریستن

Ways of Seeing
  • 15 % تخفیف
    168,000 | 142,800 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بان بان
    نویسنده:
کد کتاب : 5511
مترجم :
شابک : 9782000177999
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

شیوه های نگاه
Ways of Seeing
  • 15 % تخفیف
    100,000 | 85,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بهجت بهجت
    نویسنده:
کد کتاب : 13187
مترجم :
شابک : 978-9642763528
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

شیوه های دیدن
Ways of Seeing
کد کتاب : 11042
مترجم : زیبا مغربی
شابک : 9786006955278
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درباره نگریستن اثر جان برجر

"درباره نگریستن" اثری است به قلم "جان برجر"، که یکی از تأثیرگذارترین و در دسترس ترین آثار نوشته شده درباره ی هنر به زبان انگلیسی محسوب می شود و به درستی از پس این عنوان بر می آید. این کتاب متشکل از مقاله هایی درخشان است که "نگاه" غالب فرهنگی به هنر را تجزیه می کند و آن را با نحوه ی توجه و انتساب معنا ، هم به آثار هنری و هم با دنیای اطراف ما مرتبط می کند.
یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته به وسیله ی "جان برجر" در "درباره نگریستن" این است که هنر را دموکراتیک کرده و برای آن معنی سازی می کند ، و آن را از عرفان منتقد هنر و لذت منحصر به فرد از وضعیت موجود خلاص می کند. همچنین مقاله ای در مورد تصاویر تبلیغاتی و تبلیغات در این کتاب وجود دارد که یک مداخله ی نظری مهم است. این مقاله تبلیغات را به عنوان یک سنت تداوم یافته و یک گسست از نقاشی رنگ روغن معرفی می کند که به عنوان ساختاری روشمند از یک شیوه جدید برای دیدن استفاده کرده که با دیدن ثروت و خوشبختی، غبطه خوردن و زرق و برق را به عنوان محور اصلی آن قرار می دهد.

با وجود نگارش آن در دهه ی 1970 ، "درباره نگریستن" همچنان تا دهه ی دوم قرن 21، یک خوانش کاملا مهم و مرتبط است. "جان برجر" این توانایی را دارد که پیچیدگی های منتقدین حرفه ای هنر را در هم بشکافد. . . او آزادکننده تصاویر است؛ هنگامی که اجازه بدهیم نقاشی ها مستقیما روی ما اثر کنند ، در موقعیت بهتری قرار می گیریم و موفق می شویم ارزیابی معنی داری داشته باشیم.

کتاب درباره نگریستن

جان برجر
جان برگر (John Berger) منتقد هنری، فیلم‌نامه‌نویس، نویسنده، نقاش، رمان‌نویس، و روزنامه‌نگار اهل بریتانیا بود. وی در سال ۱۹۷۲ به خاطر رمان جی برندهٔ جایزه ادبی من بوکر شد. از ویژگی‌های اصلی آثار برگر می‌توان به رویکرد انتقادی و رادیکال وی در تحلیل آثار هنری، تاریخ و تمدن اشاره کرد که در طیف وسیعی از آفریده‌هایش از مقاله و داستان گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی و مستند قابل مشاهده و پیگیری است. در سال ۲۰۱۵ بر اساس یک نظرسنجی که در روزنامه گاردین انتشار یافت...
نکوداشت های کتاب درباره نگریستن
"The influence of the series and the book . . . was enormous . . . It opened up for general attention to areas of cultural study that are now commonplace."
"تأثیر سریال ها و کتاب ها ... بسیار زیاد بوده است. این مسئله توجه عمومی را به سمت حوزه ای از مطالعات فرهنگی گشوده که امروزه رایج است."
Geoff Dyer

قسمت هایی از کتاب درباره نگریستن (لذت متن)
حیوانات، با زندگی به موازات انسان، امکان رفاقتی را به او می دهند که با دوستی عرضه شده از رهگذر مراودات انسانی متفاوت است. و تفاوت از آن جا ناشی می شود که این رفاقت به تنهایی انسان همچون یک نوع عرضه شده. چنین رفاقت اعلام نشده ای چنان دو جانبه تلقی گشته که اغلب شخص متقاعد می شود که این انسان بوده که توانایی هم صحبتی با حیوانات را نداشته داستان ها و افسانه ها درباره ی موجودات استثنایی، مثل اورفه که می توانست با حیوانات به زبان خودشان سخن بگوید، از این جا پدید می آید. رازهای تشابه و تمایز حیوان و انسان چه بوده است؟ رازهایی که انسان به محض تلاقی نگاهش با نگاه یک حیوان وجودشان را تشخیص داد.