کتاب یوگا و آیورودا

Yoga and Ayurveda
کد کتاب : 55372
مترجم :
شابک : 978-6007312476
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 244
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یوگا و آیورودا اثر دیوید فراولی

آیورودا یک سیستم پزشکی جایگزین با ریشه های تاریخی در شبه قاره هند است. نظریه و عمل آیورودا شبه علمی است.آیورودا به شدت در هند و نپال انجام می شود، جایی که حدود 80٪ از جمعیت گزارش می دهند که از آن استفاده می کنند.
یوگا و آیورودا با هم یک رویکرد کامل برای سلامتی مطلوب، سرزندگی و آگاهی بالاتر را تشکیل می دهند. یوگا و آیورودا قدرت های مخفی بدن، نفس، حواس، ذهن و چاکراها را برای ما آشکار می کند. مهمتر از آن، روش‌های دگرگون‌کننده برای کار روی آنها از طریق رژیم غذایی، گیاهان دارویی، آسانا، پرانایاما و مدیتیشن آشکار می‌شود. این اولین کتابی است که در غرب در مورد این دو موضوع فوق العاده و رابط آنها منتشر شده است. این قدرت را دارد که زندگی کسانی که آن را می خوانند و به کار می برند تغییر دهد.
درمان های آیورودا در بیش از دو هزار سال متفاوت و تکامل یافته اند. درمان‌ها شامل داروهای گیاهی، رژیم‌های غذایی خاص، مدیتیشن، یوگا، ماساژ، ملین‌ها، تنقیه و روغن‌های پزشکی است. آماده سازی آیورودا معمولا بر اساس ترکیبات گیاهی پیچیده، مواد معدنی و مواد فلزی (شاید تحت تأثیر کیمیاگری اولیه هند یا راساشاستر) است. متون باستانی آیورودا همچنین تکنیک‌های جراحی، از جمله جراحی زیبایی بینی، کشیدن سنگ کلیه، بخیه زدن و کشیدن اجسام خارجی را آموزش می‌دادند.
اصلی ترین متون کلاسیک آیورودا با گزارش هایی از انتقال دانش پزشکی از خدایان به حکیمان و سپس به پزشکان بشر آغاز می شود. نسخه‌های چاپی Sushruta Samhita (مجموعه سوشروتا)، این اثر را به عنوان آموزه‌های Dhanvantari، خدای هندو آیورودا، که به عنوان پادشاه دیوداسا از بنارس تجسم یافته است، برای گروهی از پزشکان، از جمله سوشروتا، چارچوب می‌دهد. با این حال، قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی این اثر، این قاب را حذف کرده و اثر را مستقیما به پادشاه دیوداسا نسبت می‌دهند.از طریق فرآیندهای مدرن‌سازی و جهانی‌سازی کاملا درک شده، آیورودا برای مصرف غربی اقتباس شده است، به ویژه توسط بابا هاری داس در دهه 1970 و ماهاریشی آیورودا در دهه 1980 شواهد تاریخی برای متون، اصطلاحات و مفاهیم آیورودا از اواسط هزاره اول قبل از میلاد به بعد ظاهر می شود.

کتاب یوگا و آیورودا

دیوید فراولی
دیوید فرولی (متولد 1950) یک معلم هندو آمریکایی (acharya) و نویسنده هندوتوا است.او کتابهای متعددی در موضوعات وداها، هندوئیسم، یوگا، آیورودا و طالع بینی ودایی نوشته است. آثار او در بین توده های عادی محبوب بوده است. در سال 2015 وی توسط دولت هند با پادما بوشان، سومین جایزه برتر غیرنظامی در هند، مفتخر شد.او به عنوان شخصیت برجسته جنبش هندوتوا توصیف شده است و محققان متعددی نیز او را یک ایدئولوگ و عذرخواه هندوتوا توصیف کرده اند. او به طور گسترده متهم به انجام تجدیدنظرطلبی تاریخی شده است.