کتاب هنر وانهادگی

Yoga Nidra
ی‍وگ‍ان‍ی‍درا55
کد کتاب : 67951
مترجم :
شابک : 978-9646135109
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

یوگا نیدرا
Yoga Nidra
کد کتاب : 55418
مترجم :
شابک : 978-6226973250
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 247
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یوگا نیدرا اثر سوامی ساتیاناندا ساراسواتی

یوگا نیدرا یک تکنیک ساده و در عین حال عمیق است که توسط سوامی ساتیاناندا ساراسواتی از تمرین سنتی تانتریک یاسا اقتباس شده است. این کتاب " یوگا نیدرا " نظریه یوگا نیدرا را در دو اصطلاح یوگا و علمی توضیح می دهد و شامل رونویسی کلاسی این تمرین است. همچنین کاربردهای مختلف این تمرین را ارائه می کند. این تکنیک همه کاره، که برای آرامش عمیق، در مدیریت استرس و درمان، برای تقویت فرآیند یادگیری در آموزش، هماهنگ کردن ناخودآگاه عمیق تر و بیدار کردن پتانسیل درونی، و به عنوان یک تکنیک مراقبه استفاده شده است. بخش تحقیقاتی نیز گنجانده شده است.

سوامی ساتیاناندا ساراسواتی نویسنده کلاسیک های بزرگی مانند آسانا پرانا یاما مودرا باندا، کوندالینی تانترا، راه های مطمئن برای تحقق خود، پرانا، پرانا یاما، پرانا ویدیا، مدیتیشن از تانترا، سوریا ناماسکرا و بسیاری دیگر است.

کتاب یوگا نیدرا

سوامی ساتیاناندا ساراسواتی
ساتیاناندا ساراسواتی (25 دسامبر 1923 - 5 دسامبر 2009) سانانیاسین، معلم یوگا و گورو در هر دو کشور زادگاه خود هند و غرب بود. وی شاگرد سیواناندا ساراسواتی، بنیانگذار انجمن زندگی الهی بود و مدرسه یوگای بیهار را در سال 1964 تأسیس کرد. وی بیش از 80 کتاب از جمله کتاب معروف خود Asana Pranayama Mudra Bandha را در سال 1969 نوشت.
قسمت هایی از کتاب یوگا نیدرا (لذت متن)
یوگانیدرا حالتی است که شما نه خواب هستید و نه بیدار. اگر خواب بروید یوگانیدرا نیست، اگر بیدار هم بمانید باز یوگانیدرا نیست. اکر گرفتار رویا شوید آن هم یوگانیدرا نیست. یوگانیدرا وضعیتی است که بایستی حالت های آگاهی، نیمه آگاهی و ناخودآگاهی همه در یک زمان وجود داشته باشد. یوگانیدرا تمام ناهنجاری های فیزیولوژیکی و ذهنی را برطرف می کند و کمک می کند تا فرد نرمال و طبیعی باشد. پاتانجلی یوگا را به عنوان کنترل حالتهای ذهنی تعریف کرده است. رفتار خوب وبد در نتیجه این حالتهای ذهنی می باشند. آگاهی، نیمه آگاهی و ناخودآگاهی حالتهای ذهنی ما هستند. در یوگانیدرا این حالت که شما آگاه باشید ولی آگاه نباشید که آگاه هستید حاصل می شود. یوگانیدرا یکی از تکنیکهای اساسی برای دستیابی به آرامش می باشد. مهمترین نکته در یوگانیدرا و سایر تمرینات مراقبه این است که به خود اجازه ندهید خواب بروید. در یوگانیدرا خواب سعی دارد بر شما غلبه کند. اگر شما بر این نقص فائق آیید به نیروی اراده دست خواهید یافت و از طریق این نیروی اراده قادر به انجام کارهای بزرگ در زندگی خواهید بود. بر روی بدن یا بر روی خود خواب همانگونه که سعی دارد بر شما غالب شود، تمرکز کرده، نظاره گر آن باشید و اگر مشغله ای به ذهن شما خطور کرد فقط آن را نظاره کنید. در یوگانیدرا زمانی که شما احساس می کنید آگاه نیستید؛ در حقیقت شما از ناخودآگاهی خود آگاه هستید.