کتاب راز سر به مهر (6 جلدی)

Raz-e Sar Be Mohr
کد کتاب : 55611
شابک : 978-6004351508
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 3445
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 6

معرفی کتاب راز سر به مهر (6 جلدی) اثر مجموعه ی نویسندگان

"راز سر به مهر" اثری است به قلم مجموعه‌ای از نویسندگان که همگی از رجال سیاسی برجسته و شناخته شده‌ی این کشور می‌باشند. متن این اثر شش جلدی توسط "محمد جواد ظریف" ، "علی اکبر صالحی"، "سید عباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی" به رشته‌ی تحریر درآمده و کار گردآوری آن برعهده‌ی "سید علی موجانی" بوده است.
اثر پیش رو روایتی توصیفی و با دلیل و مدرک، از یکی از مهم‌ترین پرونده‌های تاریخ کشورمان است که تلاش می‌کند تفسیری عادلانه را از لحظات کلیدی تاریخ معاصر ایران منتقل کند. هدف از گردآوری مجموعه "راز سر به مهر"، ارزیابی روایات و گزارش‌هایی بوده است که طرف‌های مقابل به‌ویژه آمریکایی‌ها در دو دهه اخیر نوشته و پیش برده‌اند.
نویسندگان این اثر که عبارتند از "محمد جواد ظریف" ، "علی اکبر صالحی"، "سید عباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی"، از گردآوری این مجموعه هدف دیگری نیز در سر داشته اند و آن گفت و گو با نسل های آینده از فرزندان این کشور است تا بتوانند بهتر به اهمیت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی پی برده و تلاش ها و از خود گذشتگی‌های بزرگمردان تاریخ معاصر را درک کنند. مردان و زنانی که پیشگام علم و فناوری بودند و با رشادت و شهامت از پیشرفت‌های به دست آمده، محافظت کردند.
نویسندگان کتاب "راز سر به مهر" کوشیده‌اند تا الزاماتی را که موجب تثبیت حقوق ایران، حفظ امنیت و تضمین رشد و پیشرفت آن در رابطه با دو اصل پیش‌تر می‌شود، در نگارش این اثر اعمال کنند. روایت فعلی، سطوحی از تلاش های تیم مذاکره کننده را آشکار می‌کند، اما علاوه بر آن، تلاش بزرگی که حقوق، امنیت و رشد ایران را تضمین کرد، هدایت هوشمندانه مقامات از این روند و بررسی کارشناسی مستمر دلسوزان، در کمیته های فنی بود.

کتاب راز سر به مهر (6 جلدی)

قسمت هایی از کتاب راز سر به مهر (6 جلدی) (لذت متن)
زمانی که هیئت ریاست جمهوری وارد نیویورک شد،[سفر اول روحانی به آمریکا] آقای خزاعی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد،پیشنهاد آمریکایی ها مبنی بر ملاقات روسای جمهور دو طرف، دکتر روحانی و آقای اوباما،را منتقل کرد. … وقتی دکتر روحانی در جریان این پیشنهاد قرار گرفتند، ظاهرا حسب گفتگویی که پیش از سفر با م.م.رهبری داشتند، بیان کردند: من در صورتی ملاقات می کنم که نتیجه ی ملاقات این باشد که آقای اوباما اعلام کند غنی سازی ایران را به رسمیت می شناسیم. … آقای اوباما حاضر نشد اعلام کند «غنی سازی را پذیرفتم». این واقعیت نشان داد تا چه میزان ادعای پذیرفته شدن غنی سازی پیش از برجام غلط یا گمراه کننده بوده است.

[در مذاکرات مسقط۳] آقای برنز با اعتماد به نفس کامل از سوی ۱+۵ صحبت کرده و قول می داد. به طور نمونه تعهد کرد که اتحادیه اروپا تحریم های جدید وضع نخواهد کرد، یا اینکه اروپا برخی تحریم های خود را تعلیق خواهد نمود. در طول مذاکره طرف آمریکایی برای یک بار هم این بیان را نداشت که در فلان مورد باید با شرکای خود در ۱+۵ مشورت کنند. اما به کرات و در موضوعات مختلف می گفتند باید نظر مشورتی واشنگتن را اخذ کنند یا اینکه باید بررسی شود چگونه می توان کنگره را راضی کرد.