کتاب مسئله حجاب

The issue of hijab
کد کتاب : 55621
شابک : 978-9645600103
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 239
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 135
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مسئله حجاب اثر مرتضی مطهری

کتاب مسئله حجاب، سلسله سخنرانی های استاد مطهری در انجمن اسلامی پزشکان است. آن استاد فرزانه معتقد بود که گذشته از انحراف های عملی فراوانی که در زمینه حجاب به وجود آمده، این مسئله و دیگر مسائل مربوط به زن، وسیله ای در دست برخی افراد ناپاک قرار گرفته است که بر ضد دین مقدس اسلام تبلیغات منفی می کنند.
این کتاب دو بخش دارد. شهید مطهری در بخش اول ابتدا نشان می دهد که مسئله پوشش زن از ویژگی های اسلام نیست و میان ملت های دیگر نیز وجود داشته است. سپس به عده ای که طرفدار بی حجابی زن و نشست و برخاست او با مردان بیگانه در جامعه هستند، پاسخ می دهد. در بخش دوم، به عده ای پاسخ می دهد که معتقدند زنان باید حتی چهره و دست خود را از نامحرم بپوشانند و به خانه نشینی زن عقیده دارند. استاد مطهری در این کتاب ثابت می کند که نظر اسلام، حفظ حریم و حضور باوقار زن در جامعه با پوشش مناسب است.

کتاب مسئله حجاب

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...
دسته بندی های کتاب مسئله حجاب