کتاب مدیریت چشم مخاطب

Viewers Eye
(چگونه نشانه های تصویری را سازمان دهی کنیم)
کد کتاب : 55656
شابک : 978-6006016719
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب مدیریت چشم مخاطب اثر محمدحسین نیرومند

"مدیریت چشم مخاطب" اثری به قلم "محمدحسین نیرومند" است که به ما می‌آموزد "چگونه نشانه های تصویری را سازمان دهی کنیم". در دنیای امروز، درصد زیادی از آموزش عمومی یک جامعه در حوزه تصویری اتفاق می‌افتد. به دلیل حجم گسترده اطلاعاتی که از طریق رسانه‌های مختلف به مردم منتقل می‌شود، بخش قابل توجهی از وظایف رسانه‌های‌ مکتوب نیز به رسانه‌های تصویری اختصاص دارد.
"مدیریت چشم مخاطب" نوشته‌ی "محمدحسین نیرومند" به بررسی نوآوری در خلق آثار هنری ماندگار از منظر فیزیولوژی ساختار چشم و روانشناسی ادراک می‌پردازد. نویسنده در این کتاب به بررسی پیوند ساختار و ظرفیت چشم انسان در سرعت و دقت درک و دریافت مفاهیم بصری و همچنین نحوه چیدمان علائم بصری می‌پردازد و سعی می‌کند با استفاده از اصول علمی و بیانی دلچسب، پایه‌های هنرهای تجسمی را قابل درک کند.
اینکه "چگونه نشانه های تصویری را سازمان دهی کنیم" و اینکه این زبان ارتباطی چطور توسط شخصی بدون یادگیری دریافت شود، امر غیرمنتظره‌ای نیست. علت ملموس بودن این امر ماهیت اطلاعاتی است که از طریق تصاویر به افراد منتقل می‌شود؛ چرا که این اطلاعات دقیقا با قابلیت‌های سیستم دریافت انسانی هماهنگ است. به عبارت دیگر، پیام‌ها در تصاویر به شیوه‌ای رمزگذاری می‌شوند که سیستم فیزیولوژیکی ادراکی انسان بتواند آنها را رمزگشایی، درک و دریافت کند.
در "مدیریت چشم مخاطب" از "محمدحسین نیرومند" مسائل مختلفی بررسی می‎شوند که فیزیولوژی بصری، نقاط کانونی، المنت‌های بصری ادراک، شکل و قالب و زمینه، اصول بصری مختلف از تشابه و مجاورت گرفته تا تراز کردن و برجسته‌سازی، ترکیب‌بندی روایی، مفهوم تقارن، گسترش مناسب، شبکیه یا قاب عکس و تفسیر تصویر، از جمله‌ی آنهاست و یاد می‌گیریم "چگونه نشانه های تصویری را سازمان دهی کنیم".

کتاب مدیریت چشم مخاطب

محمدحسین نیرومند
محمدحسین نیرومند متولد 1343ـ مشهد، لیسانس طراحی صنعتی، دانشگاه تهران، ایران. از جمله فعالیت های وی می توان به: ـ مدیر مسئول کیهان کاریکاتور 1381 ـ 1371، ـ مدیریت گروه جوان طرح و برنامه شبکة دو سیما1380 ـ 1375، ـ مدیر سابق گروه طرح و برنامه شبکه دو سیما .، ـ کتاب طنز مصور (مجموعة آثار)/1366. ـ تألیف دهها مقاله در ارتباط با آموزش کاریکاتور در کیهان کاریکاتور. ـ تألیف مقالات در روزنامه کیهان (مطالب روز). ـ سخنرانی در تعدادی از مجامع فرهنگی (با موضوع کاریکاتور). ـ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان ، ن...
قسمت هایی از کتاب مدیریت چشم مخاطب (لذت متن)
اینکه چگونه این زبان ارتباطی بدون آموزش توسط انسان دریافت می شود، چیز عجیبی نیست؛ چرا که اطلاعاتی که توسط تصویر به آن ها انتقال می یابد دقیقا با توانایی سیستم دریافتی انسان ها هماهنگ شده است. به عبارتی، پیام ها آن چنان در تصویر رمزگذاری می شوند که سامانه فیزیولوژیکی ادراکی انسان قادر به رمزگشایی و سپس فهم و دریافت آن ها باشد.