کتاب علی (ع) و معاویه

Ali (AS) and Mu'awiyah
کد کتاب : 55703
شابک : 978-9645870490
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 657
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب علی (ع) و معاویه اثر ابراهیم زمانی آشتیانی

در این کتاب 'ورژ هافکین 'نویسنده اتریشی زندگی حضرت علی (ع) را از شبی که به جای پیامبر (ص) در بستر خفت تا نقشه دشمنان نقش بر آب گردد تا رسیدن به خلافت, جنگ صفین و سرانجام شهادت باز می‌گوید . بخشی از کتاب به شرح حوادث پس از شهادت آن حضرت اختصاص دارد .
بعد از آنکه امیرالمومنین(ع) در مدینه با اصرار مردم خلافت را قبول کردند و عده زیادی از انصار و مهاجر با ایشان بیعت کردند، برخی ها مثل طلحه و زبیر با وجود اینکه با امام علی (ع) بیعت کرده بودند ولی پیمان را شکستند و جنگ علیه امام زمان را شروع کردند. معاویه که در آن زمان از سوی عثمان به عنوان استاندار شام فعالیت می کرد می خواست گردنکشی کند و امیرالمومنین (ع) نیز نامه ای برای او نوشتند و به وسیله پیک به شام ارسال کردند.
کتاب شامل نامه‌های متقابل حضرت علی(ع) و معاویه می باشد که به همراه اسناد و مدارک تاریخی آن و شرح و تحلیل هر یک ارائه شده است. این نامه‌ها در سه فصل تدوین شده و شامل: نامه‌هایی که هنگام به خلافت رسیدن آن حضرت و قبل از جنگ صفین برای گرفتن بیعت، حفظ وحدت اسلامی و... نوشته شده بود، نامه‌های امام جهت افشای چهره‌ معاویه و آگاهی مردم شام از حقانیت خود و نامه‌های امام پسس از واقعه سر نیزه‌ کردن قرآن از سوی سپاه شام و درباره داوری و حکمیت و حوادث پس از آن تا زمان شهادت آن حضرت، می‌باشد.

کتاب علی (ع) و معاویه

ابراهیم زمانی آشتیانی
سرهنگ ابراهیم زمانی آشتیانی (۱۳۶۸–۱۲۹۴) رمان نویس، فیلمنامه نویس یکی از پاورقی نویسان مشهور ایران بود. وی در مجله ترقی با پاورقی های تاریخی خود طرفداران بی شماری داشت. گفته می شود تعداد صفحات به جا مانده از این نویسنده پرکار (اعم از رمانهای تاریخی و اجتماعی و پاورقیهای مختلف) بیش ازنیم میلیون صفحه می باشد که ازلحاظ کثرت درایران بی رقیب و در خارج با الکساندر دوما قابل مقایسه است. «به سوی روم» در سه جلد، خورشید تیسفون در سه جلد، «دلشادخاتون» در هفت جلد، «زیبای مخوف» در هفت جلد، «سلطانه جن...
دسته بندی های کتاب علی (ع) و معاویه