کتاب سازمان و مدیریت آموزش و پرورش

Organization and management of education
کد کتاب : 55878
شابک : 978-9640018156
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 22
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سازمان و مدیریت آموزش و پرورش اثر مصطفی عسکریان

مدیریت که در شئون اجتماعی پایگاهی را به خود اختصاص داده است، با به‌کار بردن یافته‌های علوم انسانی و اجتماعی توانسته کارگروهی را در راستای تحقق هدف‌های موسسات و تشکل‌ها هماهنگ کند تا بدین‌وسیله کوشش‌های جمعی اصولی بارور شود. به‌کارگیری مدیریت صحیح نیازمند آگاهی لازم از این علم است.
ضرورت آموزش و پرورش رسمی در جامعه و ارتباط سازمان آن با نهادهای متعدد اجتماعی، اهمیت مدیریتی آن را معلوم می‌کند. مدیری که توانمند باشد با شناسایی رسالت آموزش و پرورش، لازم است ویژگی‌های جمعیت زیر پوشش آن را بشناسد، به امر تعلیم و تربیت آگاه باشد، نحوۀ اصول ایجاد هماهنگی گروهی را در محیط تربیتی بداند و به‌کار گیرد.
در کتاب حاضر سعی شده است ویژگی‌های دانش‌‌آموز در دوره‌های تحصیلی، اصول عمده یک سازمان و تشکیلات آن و سبک‌های مدیریت آموزش تشریح گردد.
نظر به اینکه از وظایف مدیران مدارس، به‌خصوص در دوره‌های مختلف آموزش رسمی، هدایت معلمان در جهت تنظیم برنامه درسی است، لذا اهداف و مبانی برنامه درسی در این کتاب ارائه شده است. امید می‌رود مطالب دینی کتاب بیش از پیش مورد استفاده مدیران سازمان آموزش و پرورش قرار گیرد.

کتاب سازمان و مدیریت آموزش و پرورش

مصطفی عسکریان
مصطفی عسکریان(زاده ۱۳۱۸ در آستارا ) ، نویسنده می باشد. دارای مدرک دکتری رشته مدیریت آموزشی جامعه‌شناسی آموزش و پرورش از دانشگاه سوربن (دانشگاه) فرانسه‌است. وی عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه خوارزمی بود که پس از بازنشستگی در سال ۱۳۷۹، هم‌اکنون به عنوان استاد تمام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی به تدریس مشغول است.دکترای تخصصی در رشته علوم تربیتی با دو گرایش مدیریت آموزشی و جامعه‌شناسی آموزش و پرورش از دانشگاه سوربن.همزمان با تحصیل...
دسته بندی های کتاب سازمان و مدیریت آموزش و پرورش