کتاب جامعه شناسی ازدواج و خانواده

Sociology of Family And Marriage
کد کتاب : 55904
شابک : 978-6006799407
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 515
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه شناسی ازدواج و خانواده اثر اسداله بابایی فرد

"جامعه شناسی ازدواج و خانواده" اثری مشترک از دکتر "اسداله بابایی فرد"، دکتر "محسن نیازی" و "سمیه میری" است که در آن ازدواج و خانواده را به عنوان ساختارهای کلیدی در اکثر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهند. در حالی که این دو نهاد از نظر تاریخی در فرهنگ کشورهای مختلف پیوند نزدیکی داشته‌اند، روز به روز ارتباط آنها پیچیده‌تر می‌شود و رابطه ازدواج و خانواده، موضوعی جالب ‌توجه برای جامعه‌شناسان بوده است.
ازدواج چیست؟ افراد مختلف آن را به روش‌های مختلف تعریف می‌کنند. حتی جامعه‌شناسان نیز قادر به توافق بر یک معنای واحد نیستند. برای پیشبرد اهداف خود در زمینه‌ی بررسی علمی ازدواج، جامعه‌شناسان آن را به عنوان یک قرارداد اجتماعی به رسمیت شناخته شده بین دو نفر تعریف می کنند که دلالت بر دوام وصلت دارد.
این پرسش که چه چیزی خانواده را تشکیل می‌دهد، حوزه اصلی بحث در "جامعه شناسی ازدواج و خانواده" به قلم دکتر "اسداله بابایی فرد"، دکتر "محسن نیازی" و "سمیه میری" و همچنین در سیاست و مذهب است. محافظه کاران اجتماعی تمایل دارند خانواده را از نظر ساختار تعریف کنند و برای هر یک از اعضای خانواده، نقش خاصی نظیر پدر، مادر و فرزند در نظر بگیرند. از سوی دیگر، جامعه‌شناسان تمایل دارند خانواده را بیشتر بر اساس نحوه ارتباط اعضا با یکدیگر تعریف کنند تا پیکربندی دقیق نقش‌های وضعیتی. در اینجا، خانواده را به عنوان یک گروه اجتماعی به رسمیت شناخته شده که معمولا با خون، ازدواج، زندگی مشترک یا فرزندخواندگی به هم پیوند دارند، تعریف نموده‌اند که یک ارتباط عاطفی را نشان داده و به عنوان یک واحد اقتصادی جامعه عمل می‌کند. کتاب "جامعه شناسی ازدواج و خانواده" تمایزاتی را که از نظر اهمیت فرهنگی مرتبط با مسائل مربوط به ازدواج و خانواده هستند، بررسی می‌کند.

کتاب جامعه شناسی ازدواج و خانواده

اسداله بابایی فرد
اسداله بابایی فرد متولد سال 1363، دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان می باشد. وی دارای دکترایجامعه‌شناسی نظری - فرهنگی از دانشگاه تهران (1388) می باشد.