کتاب پیرزن جوانی که خواهر من بود

A young old woman who was my sister
کد کتاب : 55923
شابک : 978-6003677104
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب پیرزن جوانی که خواهر من بود اثر صمد طاهری

«صمد طاهری» در داستان کتاب «پیرزن جوانی که خواهر من بود» دوباره به مقوله‌ی «زوال معصومیت» پرداخته است. همان مقوله‌ای که در اثر تحسین شده‌اش برگ هیچ درختی هم محوریت داشت و در داستان کوتاهش‌ هم، گاه به آن پرداخته است. در این داستان آبادان و مردمانش و موقعیت چندفرهنگی‌اش نقش اساسی ایفا می کنند، همچنین نمایان ساختن روند یکسان سازی آدم ها و حذف آنها که در چهارچوب ها نمی گنجند از زیر لایه‌های اثر طاهری است. اثری پر از لحظات ناب طنزآمیز و سرخوشانه که راوی‌اش اگرچه با اطرافیان صادق نیست و حرکش از دسته‌ی قربانیان به دسته‌ی قربانی کنندگان را به خوبی در اثر بازنمایی می کند. صمد طاهری در کتاب «پیرزن جوانی که خواهر من بود» مخاطب را می‌خنداند و خشمگین می‌کند و عاطفه‌اش را بر می انگیزد. او راوی آدم هایی است که همواره در نوجوانی‌شان گیر گرده‌اند.

کتاب پیرزن جوانی که خواهر من بود

صمد طاهری
صمد طاهری متولد ۱۳۳۶در آبادان، نویسندهٔ معاصر ایرانی در سبک رئالیسم است؛ وی در اوایل انقلاب اسلامی ایران تحصیل در رشتهٔ هنرهای نمایشی در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران را نیمه‌کاره رها کرد. او که جزو نسل سوم داستان‌نویسان ایران است نوشتن را از سال ۱۳۵۳ آغاز نمود اما از سال ۱۳۵۸ و به‌سبب آشنایی با ناصر زراعتی وبا انتشار اولین داستان خود به‌نام گلبونا در جُنگ فرهنگ نوین به‌طور جدی وارد عرصهٔ داستان‌نویسی شد. در سال ۱۳۶۲ به‌مدت چند ماه در جلسات پنج‌شنبه&zwn...
دسته بندی های کتاب پیرزن جوانی که خواهر من بود
قسمت هایی از کتاب پیرزن جوانی که خواهر من بود (لذت متن)
درد کف پا امانم را بریده ولی جیکم در نمی آید. نمی خواهم پدرم چیزی بداند. اگر بداند راه می افتد می آید مدرسه و ناظم و مدیر و آقای رحمانی را می بندد به توپ تعجب، آقای رحمانی به من نگاه می کند و آن شاهدانه روی مردمک هایش شروع به رقصیدن می کند، بعد هم سر کلاس می گوید «این به جای تشکرتونه؟ بدکاری میکنم که روش ها رو بهتون یاد میدم؟» و دفع ی بعدش روش را دقیق تر اجرا می کند و جوراب و پوست کف پایم یکی می شوند.