کتاب مبارزه ایران برای استقلال اقتصادی

Iran's Struggle for Economic Independence
کد کتاب : 55974
مترجم :
شابک : 978-6229636794
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب مبارزه ایران برای استقلال اقتصادی اثر ایوالیلا پسران

با توجه به این که مذاکره در مورد سیاست اقتصادی در طول دوران پس از انقلاب بین جناح های مختلف نخبگان حاکم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است. هر کدام از جناح ها به دنبال ایجاد رابطه ایران با نیروهای جهانی سازی اقتصادی متناسب با دیدگاه خود هستند. در حالی که بین همه جناح ها اجماع کلی مبنی بر عدم اجازه سواستفاده از اقتصاد ایران به گونه ای ناعادلانه توسط شرکت های خارجی وجود دارد، وقتی این سوال مطرح شود که چه اقدامات ویژه ای باید برای اطمینان از تحقق این هدف انجام شود، سطح اجماع میان جناح ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
این کتاب، برای توضیح این که چرا دولت پس از انقلاب در ایران حتی در سیاست هایی با هدف تسهیل ورود سرمایه خارجی، همچنان وفادار به آرمان عمومی استقلال اقتصادی است، به چهارچوب قانون اساسی که پس از سرنگونی رژیم پهلوی در ایران پایه ریزی شده است، می پردازد و...

کتاب مبارزه ایران برای استقلال اقتصادی

ایوالیلا پسران
دکترايواليلا پسران (Evaleila Pesaran) عضو سیاست و روابط بین الملل معاون مدرس و علوم اجتماعی و سیاسی انسانی (HSPS)است.تحقیقات وی بر روندهای تغییرات اقتصادی و سیاسی در خاورمیانه، با تمرکز ویژه ایران، متمرکز است. او به دنبال بررسی تأثیرات مشارکت اقتصادی خارجی در خاورمیانه است، خواه با اشاره به امتیازات تاریخی نفت یا تحریم های اقتصادی کنونی.
دسته بندی های کتاب مبارزه ایران برای استقلال اقتصادی