کتاب هتل ایران و حسن و دیو راه باریک پشت کوه

Hotel Iran Va Hassan
کد کتاب : 56014
شابک : 978-0000005724
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هتل ایران و حسن و دیو راه باریک پشت کوه اثر افشین هاشمی

افشین هاشمی درباره کتاب خود چنین گفت: تحسن برای عشق به راه می‌افتد. ما در این اثر واروی دراماتیک می‌زنیم. یعنی قصه‌ای داریم که در آن آدمی یک سفر را شروع می‌کند تا دیو را شکست دهد. دیو را شکست می‌دهد و پری را آزاد می‌کند. این فرم کلی است و ما می‌توانیم همین را اجرا کنیم. اما در نمایش ما دیو دیگر دیو نیست."
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: "پیش از این در نمایش "غروب در دیار غریب" بهرام بیضایی نیز به همین شکل کار شده بود. به همین خاطر است که در بروشور نمایش به دو نمایشنامه اشاره می‌شود و من متن را به عروسک‌های نمایشنامه بیضایی و شخصیت پلنگ در متن نمایشی "ماه و پلنگ" تقدیم کردم."
هاشمی درباره زبان نمایش و کیفیت شعری که به عنوان دیالوگ گفته می‌شود گفت: "نکته قابل اهمیت در این نمایش موزون بودن یا به عبارتی ریتم کار است. برای من مهم این است که بازیگر بتواند در ریتم مورد نظر کلام نمایشی قرار بگیرد و قافیه‌دار بودن مصرع‌ها و اشعار در اولویت بعدی قرار دارد. مهمترین مسئله مورد نظر من ریتم و اطلاعات دراماتیک و تبدیل آنها به دیالوگ بود."

کتاب هتل ایران و حسن و دیو راه باریک پشت کوه

افشین هاشمی
سیدافشین هاشمی‌مرغزار زاده ۱۳۵۴ در تهران کارگردان، فیلمنامه‌نویس، بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و نوازنده ایرانی است. هاشمی دارای مدرک مهندس شیمی از دانشگاه صنعت نفت آبادان (۱۳۷۷) و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر (۱۳۸۶) می‌باشد. وی همچنین نوازنده کمانچه است و اجراهایی را نیز در این زمینه داشته‌است.
دسته بندی های کتاب هتل ایران و حسن و دیو راه باریک پشت کوه