کتاب وسلی آباد

Weslandia
کد کتاب : 56052
مترجم :

شابک : 978-9647082525
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 34
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه خواننده گرند کنیون سال 2001

معرفی کتاب وسلی آباد اثر پل فلایشمن

وارد دنیای شوخ و جذاب پل فلایشمن شوید! اکنون که مدرسه تمام شده است، وسلی به یک پروژه تابستانی نیاز دارد. او آموخته است که هر تمدنی به یک محصول غذایی اصلی نیاز دارد، بنابراین تصمیم می گیرد باغی بکارد و باغ خود را راه اندازی کند - یعنی تمدن. او یک قطعه زمین را برمیگرداند و گیاهان شروع به رشد می کنند. آنها به زودی بر فراز او بلند می شوند و میوه ای کنجکاو به بار می آورند. همانطور که وسلی آزمایش می کند، متوجه می شود که این گیاه غذا، پوشاک، سرپناه و حتی تفریح فراهم می کند. اگر کودکی داریم که مطمئن هستیم از لحاظ جسمی و ذهنی سالم است اما فکر می‌کنیم با دیگران متفاوت است به او اجازه دهیم خودش را بیشتر نشان دهد. به عبارتی مجبورش نکنیم خودش را سانسور کند. زیرا گاهی یک کودک متفاوت می‌تواند یک تمدن متفاوت و خوب به وجود بیاورد!
وسلی‌آباد از کتاب‌های پرفروش میچکاست که برای بار چهارم درسال ۱۳۹۸ تجدید چاپ می‌شود. ما فکر می‌کنیم دلیل این استقبال آن باشد که برای بچه‌ها متفاوت بودن جذاب است. چون وسلی قهرمان این داستان، آن قدر متفاوت است که می‌تواند جایی درست کند متفاوت با نام وسلی‌آباد. او در ابتدا با اطرافیانش میانه خوبی ندارد، مثلا فوتبال برایش جذاب نیست، حاضر نیست موهایش را به مدل‌های رایج دوستان مدرسه‌ای کوتاه کند یا اینکه اصلا پیتزا دوست ندارد. او در نهایت دنیای شگفت‌انگیزی خلق می‌کند که حتی برای دیگران هم جذاب است.

کتاب وسلی آباد

پل فلایشمن
پل فلایشمن (متولد 1952) نویسنده آمریکایی کتاب های کودکان است. او و پدرش سید فلیشمن هر دو موفق به کسب مدال Newbery از انجمن کتابخانه های آمریکا شده اند و "برجسته ترین سهم سال ادبیات آمریکایی برای کودکان" را به رسمیت می شناسند. برای بدنه ی کار او، وی نامزد نویسنده ایالات متحده برای جایزه بین المللی هانس کریستین اندرسن در سال 2012 بود.
نکوداشت های کتاب وسلی آباد
This fantastical picture book, like its hero, is bursting at the seams with creativity . . .
این کتاب تصویری خارق العاده، مانند قهرمانش، از خلاقیت غرق شده است. . .
Publishers Weekly (starred review)

قسمت هایی از کتاب وسلی آباد (لذت متن)