کتاب گزیده هایی از رزا لوکزامبورگ

The Rosa Luxemburg Reader
کد کتاب : 56422
مترجم :
شابک : 978-9648925951
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 560
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گزیده هایی از رزا لوکزامبورگ اثر رزا لوکزامبورگ

در میان متفکران اصلی مارکسیست دوران انقلاب روسیه، رزا لوکزامبورگ به عنوان کسی که با زمانه ی ما صحبت می کند برجسته است. میراث او با آشکارتر شدن ویژگی جهانی بازار سرمایه داری و پذیرفته شدن بیشتر انتقاد از قدرت بوروکراتیک در جنبش برای آزادی انسان، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
گزیده هایی رزا لوکزامبورگ مجموعه ی تک جلدی نوشته‌های لوکزامبورگ در ترجمه انگلیسی است. برخلاف انتشارات قبلی آثار او از اوایل دهه 1970، این جلد شامل چکیده های قابل توجهی از نوشته های اصلی اقتصادی او - مهمتر از همه، انباشت سرمایه (1913) - و از نوشته های سیاسی او، از جمله اصلاحات یا انقلاب (1898)، جزوه جونیوس است. (1916) و همچنین انقلاب روسیه (1918).
گزیده هایی از رزا لوکزامبورگ همچنین شامل تعدادی از متون مهم است که قبلا هرگز به ترجمه انگلیسی منتشر نشده است، از جمله چکیده های قابل توجهی از مقدمه او بر اقتصاد سیاسی (1916)، و یک قطعه اخیرا کشف شده در مورد برده داری. با مقدمه ای اساسی که کار لوکزامبورگ را در پرتو تحقیقات اخیر ارزیابی می کند، گزیده هایی از روزا لوکزامبورگ منبعی ضروری برای دانش پژوهی و الهام بخش نسل جدیدی از فعالان است.
کتاب گزیده هایی از رزا لوکزامبورگ را حسن مرتضوی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر ژرف به چاپ رسیده است.

کتاب گزیده هایی از رزا لوکزامبورگ

رزا لوکزامبورگ
روزا لوکزامبورگ (Rozalia Luksenburg) (زاده: ۱۸۷۰ – درگذشته: ۱۹۱۹) انقلابی یهودی و رهبر سوسیالیست و کمونیست آلمانی لهستانی‌تبار بود. او از مهم‌ترین چهره‌های سوسیالیستی در آغاز قرن بیستم بود. او از اصلی‌ترین بنیان‌گذاران حزب سوسیال دموکرات پادشاهی لهستان و لیتوانی و اتحادیه اسپارتاکیست (بعدها:حزب کمونیست آلمان ۱۹۱۸) بود.به سال ۱۹۱۹ در پی خیزش ژانویه، توسط دولت آلمان دست‌گیر و به هم‌راه دیگر رهبران حزب کمونیست آلمان از جمله کارل لیبکنِشْت، تیرباران شد. لو...
دسته بندی های کتاب گزیده هایی از رزا لوکزامبورگ