کتاب حرف های یواشکی

Harf-haye Yavashaki
(مهارت های تربیت جنسی فرزندان با رویکرد روانشناسی اسلامی)
کد کتاب : 56544
شابک : 978-6008441267
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب حرف های یواشکی اثر رضا مهکام

(مهارت های تربیت جنسی فرزندان با رویکرد روانشناسی اسلامی)
تربیت جنسی یکی از ارکان اصلی و مهم تربیت فرزند است. موضوعی است که بعضی از خانواده‌ها به‌دلیل وجود کلمۀ جنس و جنسی در آن، بلافاصله واکنش دفاعی نشان داده و راه را برای یادگیری مهارت‌های این تربیت بر خود و فرزندانشان می‌بندند. والدین باید بدانند اگر در ایفای این وظیفه کوتاهی کنند، کودک از کنجکاوی خود دست نمی‌کشد و دست به خودتربیتی می‌زند. همچنین، به‌دلیل اینکه بین مباحث روان‌شناسی و آموزه‌های اسلام تفاوت‌هایی وجود دارد، در کتاب حرف‌های یواشکی، والدین و مربیان با متنی کاربردی با رویکردی اسلامی و روان‌شناختی روبه‌رو هستند.
در تربیت جنسی، آنچه والدین باید به‌دنبال آن باشند، این است که فرزندان مطابق با جنسشان، یعنی مرد یا زن رشد کنند و در حد نیاز و به‌ترتیب سن رشد، تصویر درستی از جنس مخالف داشته باشند. تعریف و ضرورت تربیت جنسی، زمینه‌ها و عوامل موثر در تربیت جنسی و راهکارها و مهارت‌های لازم برای این تربیت، ازجمله موضوعاتی است که در این کتاب بیان شده است.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب حرف های یواشکی

رضا مهکام
رضا مهکام متولد ۱۳۵۱ مراغه، دارای دکتری روانشناسی و دانش آموخته حوزه علمیه قم، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، درمانگر و مدرس اختلالات جنسی، خانواده، کودک و نوجوان و نویسنده کتاب های :خانه گریزی دختران، ریشه ها و پیامدها، خانواده سالم در اسلام، سلامت معنوی از دیدگاه اسلام، خطر خشم گرفتگی و ده ها مقاله در زمینه روانشناسی خانواده و کودک و نوجوان می باشد.
دسته بندی های کتاب حرف های یواشکی