کتاب این پنج تن

In Panj Tan
(درنگی در زندگی و سیره خاندان نبوت (ع))
کد کتاب : 56545
شابک : 978-6009646975
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب این پنج تن اثر رضا بابایی

(درنگی در زندگی و سیره خاندان نبوت (ع))
«در برخی منابع، قرارداد به‌گونه‌ای ثبت شده است که طبق آن، معاویه ملزم بوده است که سالانه مبلغ هنگفتی به امام‌حسن بپردازد. این بند از قرارداد در برخی از منابع نیست و در شماری از متون آمده است که امام‌حسن مجتبی دربارۀ دریافت مبلغ سالیانه فرموده است:
مقرر شد معاویه سالانه مقداری پول برای کمک به خانواده‌های شهدا در جنگ‌های جمل و صفین بپردازد.
گفتنی است امام‌حسن هیچ‌گاه به معاویه اعتماد نکرد.»
به‌دلیل اینکه رویدادهای مهم تاریخ اسلام، از بعثت تا عاشورا، بخش‌هایی از زندگی پنج معصوم اول را شامل می‌شود، آشنایی با این برهۀ تاریخی برای مشتاقان به تاریخ ائمه توصیه می‌شود. نگاه تاریخ‌مدار و درس‌آموز به زندگی و زمانۀ پنج‌تن آل عبا؟عهم؟ ویژگی اصلی کتاب این پنج‌تن، به‌قلم مرحوم رضا بابایی است. مولف در این کتاب، رویدادهای بسیار مهم و درس‌آموز تاریخی را از مهم‌ترین منابع ذکر و گزارش کرده است.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب این پنج تن

رضا بابایی
رضا بابایی زادهٔ ۱ خرداد ۱۳۴۳ در قزوین و درگذشتهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ در قم ، نویسنده، دین‌پژوه، مولوی‌شناس و روشنفکر دینی بود. او تا پایان دبیرستان در قزوین تحصیل کرد و پس از آن برای ادامهٔ تحصیل وارد حوزهٔ علمیه شد و دروس حوزوی را تا سطوح عالی ادامه داد. وی بارها در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور یافت. از سال ۱۳۷۰ تدریس فلسفه، متون عرفانی، ادبیات فارسی و عرب را در دانشگاه‌ها آغاز کرد. برگزاری بیش از سی دورهٔ آموزش نویسندگی در قم، تهران و شهرهای دیگر بخشی از کارنامهٔ علمی اوس...