کتاب صرف و نحو کاربردی

Sarf Va Nahve Karbordi
برای دانشجویان ادبیات عربی، فارسی، الهیات و دبیران عربی
  • 12,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: زوار زوار
    نویسنده:
کد کتاب : 56752
شابک : 978-9644013171
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب صرف و نحو کاربردی اثر اباذر عباچی

"صرف و نحو کاربردی در زبان عربی" اثری است که "برای دانشجویان ادبیات عربی، فارسی، الهیات و دبیران عربی" تالیف شده و دکتر "اباذر عباچی"، مسئولیت تالیف آن را بر عهده داشته است. این کتاب نکات مثبت فراوانی دارد که گویا و روان بودن مطالب، تبیین اهداف کلی و خاص هر درس در ابتدا، جامعیت کار از نظر گنجاندن فهرست مطالب، منابع، جداول و غیره و همچنین رعایت اصول و قواعد نگارش و ویرایش، تنها بخشی از آن است. کتاب همچنین از تناسب خوبی میان حجم مطالب و تمارین ارائه شده برخوردار است.
از نظر ماهیت نیز کتاب "صرف و نحو کاربردی در زبان عربی" به قلم دکتر "اباذر عباچی"، محتوای مناسبی را برای همه‌ی گروه‌هایی که با زبان عربی سر و کار دارند فراهم کرده و "برای دانشجویان ادبیات عربی، فارسی، الهیات و دبیران عربی" کاربردی است. یکی از نقاط قوت اثر، مرتبط بودن مطالب با اهداف آموزشی و کاربرد آن است. از جمله دیگر مزایای کتاب استفاده از ابزار و فنون علمی برای درک موضوع است و دکتر "ابذر عباچی" از طرح بحث، ارائه مقدمه، تمرین، پرسش، مثال و دیگر موارد، بهره برده است. نویسنده کتاب، به خوبی از کلمات تخصصی استفاده کرده است و علاوه بر این، مطالب کتاب "صرف و نحو کاربردی در زبان عربی" از گستردگی و پوشش مناسبی برخوردار است.
اثر دارای چینش منطقی و انسجام مطالب است و در مواقعی که دارای استناد یا ارجاع باشد به اصل امانت علمی پایبند بوده است. دکتر "اباذر عباچی" جلوه فرهنگی مناسبی را به این کتاب با استفاده از آیت و روایت، بخشیده و نوآوری‌های قابل‌توجهی را در رویکرد ارائه‌ی مطلب خود، به کار گرفته است.

کتاب صرف و نحو کاربردی

اباذر عباچی
اباذر عباچی نویسنده ایرانی متولد سال 1327 می باشد. حوزه‌های تخصصی ایشان علوم اسلامی حدیث و علوم حدیث و معارف حدیثی می باشد.
دسته بندی های کتاب صرف و نحو کاربردی