کتاب فرهنگ لغات و تعبیرات مثنوی (9 جلدی)

Farhange Loghat Va Taabirate Masnavi
کد کتاب : 56832
شابک : 978-9644014390
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 3838
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 9

معرفی کتاب فرهنگ لغات و تعبیرات مثنوی (9 جلدی) اثر صادق گوهرین

این مجموعه ارزشمند شامل واژگان و اصطلاحات مورد استفاده در «مثنوی مولوی» است و توسط «دکتر سید صادق گوهرین»، استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی، تدوین و توضیح داده شده است. این منبع، سال‌ها زمان و توجه زیادی را به تهیه و تدوین آن اختصاص داده تا لغات و اصطلاحات پیچیده موجود در «مثنوی» را کاملا شفاف و قابل درک کند. بدون این دقت، معانی شعرها به طور مبهم و پوشیده خواهند ماند.
دکتر گوهرین به دقت تعاریف مربوط به هر واژه را ارائه داده و مبتنی بر منابع ادبی گوناگون نظیر اشعار «منوچهری»، «سنایی»، «مسعود سعد»، «خاقانی»، «نظامی» و «عطار»، و همچنین اسناد نثری از جمله «تاریخ بیهقی»، «کلیله و دمنه» و «اسرارالتوحید»، تعریف‌ها را توضیح داده است. این کار باعث شفافیت و دقت بیشتر در درک معنی و استفاده صحیح از این واژگان در متن‌های «مثنوی» می‌شود.
علاوه بر تعریف‌ها، نکات کوتاهی در مورد نواقص موجود در «مثنوی» به طور خلاصه و با مثال‌های کاربردی آورده شده‌اند. این نکات به خوانندگان امکان می‌دهند تا مواردی که به نظر می‌آید نیاز به بهبود داشته باشند، را شناسایی و تصحیح کنند.
کتاب حاضر نه تنها به شفاف‌سازی مفاهیم «مثنوی» کمک می‌کند بلکه به مخاطبان دقیق‌ترین و درست‌ترین روش استفاده از این مفاهیم را آموزش می‌دهد. این اثر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا از دوران‌های گذشته تا امروز به عنوان یکی از مهمترین منابع ادب فارسی در زمینه شعر تعلیمی شناخته شده و مورد توجه متصوفین و عارفان بسیاری قرار گرفته است. این کتاب به عنوان یک منبع ارزشمند و معتبر در میان مطالعه‌کنندگان تاریخ ادبیات فارسی و ادب‌شناسان نیز مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

کتاب فرهنگ لغات و تعبیرات مثنوی (9 جلدی)

دسته بندی های کتاب فرهنگ لغات و تعبیرات مثنوی (9 جلدی)