کتاب نقشی از حافظ

Naghshi Az Hafez
  • 15 % تخفیف
    150,000 | 127,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: زوار زوار
    نویسنده:
کد کتاب : 56849
شابک : 978-9644014185
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب نقشی از حافظ اثر علی دشتی

ما از شاعر انتظار نداریم که علم طب را به طور کامل بشناسد، همچنین گوته را به عنوان یک متخصص گیاه‌شناسی احترام نمی‌گذارند. از شاعر، بیشتر به دنبال انتقال رقت و عمق احساسات هستیم تا او بتواند احساسات و انفعالات خود را به شکلی زیبا و هنرمندانه بیان کند. از شاعر، توانایی در نقل اندیشه‌های انسانی و تجربیات زندگی و تلاش برای بهبود خود را می‌خواهیم. در واقع، اصلی که در اینجا مورد تأکید قرار می‌گیرد، تبدیل شدن به انسان است. به نظر می‌آید که حافظ بیشتر از هر شاعر دیگری توانسته باشد این اهمیت را درک کند و در شعرهای خود به تبیین و بیان آن بپردازد. این کتاب به منظور آشکار کردن دلایل و شواهدی نوشته شده است که نشان می‌دهد حافظ از این منظر بیشتر از هر شاعر دیگری می‌تواند درک و انتقال دهد.

کتاب نقشی از حافظ

علی دشتی
علی دشتی (زاده ۱۱ فروردین ۱۲۷۶ در کربلا – درگذشته ۲۵ دی ۱۳۶۰ خورشیدی در تهران) پژوهش‌گر، نویسنده، اندیشمند، مترجم، منتقد ادبی، روزنامه‌نگار، دیپلمات ایرانی و از اعضای مجلس شورای ملی و مجلس سنای ایران در دوره‌ای از دودمان پهلوی بود. وی همچنین در دوره‌ای سفیر دولت شاهنشاهی ایران در مصر شد. علی دشتی پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، در حالی که که در میانهٔ دههٔ هشتاد زندگی‌اش بود، دستگیر، زندانی، شکنجه و در دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام نوشتن کتاب بیست و سه سال و نقد اسلام،...
قسمت هایی از کتاب نقشی از حافظ (لذت متن)
ما از شاعر نمی خواهیم علم طب بداند، گوته را برای معلومات گیاه شناسی او احترام نمی کنند، از شاعر رقت احساس می خواهند تا بتواند عواطف و حسیات خود را در قالبی زیبا بریزد، از شاعر اندیشه های انسانی و سیر به طرف خوبی و زیبایی می خواهیم، اصل قضیه، انسان شدن است و از این حیث خیال می کنم حافظ بیش از هر شاعری این چنین بوده و این کتاب برای بیان قراین و تقریباتی نگاشته شده است که این معنی را نشان می دهد.