کتاب یک ماه در دهکده

A Month in the Country
کد کتاب : 5700
مترجم :
شابک : 9789643637552
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 161
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1872
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یک ماه در دهکده اثر ایوان تورگنیف

نمایشنامه ی تورگینف که در سال 1849 زمانی که 31 سال داشت شروع به نوشتن آن کرد ،داستان داستان عاشقانه ی ناکام خود با زن یکی از دوستانش است.این علاقه ی او تنها در بخش هایی دوطرفه بوده و همین روی مردجوان سایه انداخت.تورگینف نام نمایشنامه ی خود را دانش آموز گذاشت که به دلیل مسائل اخلاقی تولید نشد.بنابراین تورگینف شخصیت همسر را حذف کرد و زن را به بیوه تبدیل کرد اما نمایشنامه همچنان اجرا نشد ،اگرچه در سال 1855 این اثر در شکل تحریف شده ی خود با نام دو زن منتشر شد.
یک ماه در دهکده مهمترین نمایشنامه تورگنیف است که بسیاری از شاخصه های هنر رمان نویسی او در این اثر نیز به چشم می خورد. شخصیت پردازی نیرومند و نمایش احساسات پرشور، کشمکشهای اخلاقی و آرمانهای انسانی از جمله عناصری هستند که به وفور در این اثر یافت می شوند و آن را به شاهکاری در تاریخ نمایشنامه نویسی روسیه تبدیل کرده اند. بسیاری از صاحب نظران شیوه نمایشنامه نویسی تورگنیف در این اثر را پیش درآمد پیدایش نمایشنامه های چخوف دانسته اند و رد بسیاری از ویژگیهای سبکی چخوف را در این اثر جسته اند.یک ماه دردهکده پیچیدگی های جهان شمول ترین موضوعات مانند مثلث عشقی که به موضوعی زیاد استفاده شده تبدیل شده است راکاوش می کند و آن را به یک تراژی کمدی درخشان تبدیل می کند. در این نمایشنامه با پارادوکسی تازه و رویکردی روانشناسانه که در شخصیت ها نفوذ می کند مواجهیم.

کتاب یک ماه در دهکده

ایوان تورگنیف
ایوان سرگئی‌یویچ تورگنیف (به روسی: Ива́н Серге́евич Турге́нев) (زاده (۹ نوامبر ۱۸۱۸ در استان اریول، روسیه - درگذشته ۳ سپتامبر ۱۸۸۳ در بوگیوال؛ حوالی پاریس) رماننویس، شاعر و نمایش‌نامهنویس روس بود که نخستین بار توسط او کشورهای غربی با ادبیات روسی، آشنا شدند. آثار او تصویری واقع‌گرایانه و پر عطوفت از دهقانان روس و بررسی تیزبینانه‌ای از طبقه روشنفکر جامعه روسیه که در تقلای سوق دادن کشور به عصری نوین بودند، ارائه می‌دهد.
نکوداشت های کتاب یک ماه در دهکده
One of the most important plays of the nineteenth century.
یکی از مهم ترین نمایشنامه های قرن نوزدهم.
goodreads

قسمت هایی از کتاب یک ماه در دهکده (لذت متن)
دیوانه ها زیاد عمر می کنن-می دونی ،هر غمی جنبه ی مثبت خودشو داره.

راکیتین:"فکر می کنم،آلکسی نیکلاوویچ که هرنوعی از عشق ،غمگین یا شاد،اگر کاملا تسلیمش بشی مصیبته...صبرکن!تو ممکنه هنوز ندونی که اون دست های نجیب کوچک می تونن شکنجه بدن،با چه اشتیاق ظریفی می تونن قلب رو به تکه های کوچک پاره پاره کنن...فقط صبر کن.متوجه می شی که چه مقدار نفرت توی سوزان ترین عشق ها پنهانه!