کتاب در سکوت شب نازک

Dar Sokout-e Shab-e Nazok
کد کتاب : 57028
شابک : 978-9646935310
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در سکوت شب نازک اثر محمدحسن جواهری

محمد حسن جواهری، آخرین فرزند قدرت‌اله و کوکب، متولد فروردین 1334 خورشیدی در سمنان دیده به جهان گشود.
احیای فرهنگ غنی بومی، او را بر آن داشته که اولین مجموعه شعر گویش سمنانی به نام «سورخه ولین یادیگار» (یادگار گل سرخ) را به چاپ برساند و سپس مجموعه شعر «سونا» (فصل زایش گوسفندان) و «گل آقه آستونکه» (داستان گل آقا)، با دو زبان فارسی و سمنانی، با لوح فشرده صورتی اثر استاد مجید درخشانی را برای بزرگسالان و مجموعه شعر «وره پووه پووه» (برف گوله گوله پاک) را برای کودکان و نوجوانان به چاپ برساند.
وی گردآوری «واژه‌نامه گویش باستانی سمنانی» با همکاری پرویز پژوم شریعتی را به انجام رسانده که جزو کتاب‌های برتر سال 1386 شناخته شده است.
جواهری مجموعه شعر پارسی منظومه حماسی «آرش شواتیر» برای بزرگسالان و «بچه‌ها کی می‌دونه»، «جوجه‌های آخر پاییز»، «شعر شیرین بهار»، «شهر بلا»، «جشن رنگ‌ها» و «سوزن سبز بهار» برای کودکان و نوجوانان را در شناخت‌نامه خود دارد.
او هم‌اکنون عضو انجمن نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان ایران است؛ و مسئولیت آموزشگاه هنرهای تجسمی شورانگیز سمنان با اوست.

کتاب در سکوت شب نازک

محمدحسن جواهری
محمد حسن جواهری، شاعر، نقاش و داستان‌نویس حوزه کودکان در سال ۱۳۳۴ در سمنان متولد شد. پدر و مادرش هر دو هنرمند و موسیقی‌شناس بودند. وی می‌گوید: نیاکانش از اهالی موسیقی فولکلور این خطه بودند. پدربزرگش غلامحسین لوطی‌باشی و دائی‌اش حاج‌بابا نایب‌زاده از مرشدان به‌نام ایران محسوب می‌شوند. مادربزرگش، سبزی‌خانم از جمله دف‌نوازان چرب‌دست زمان قاجار و اوایل پهلوی بوده است. در بین نیاکان او، سُرنانوازانی چون مرشد قنبر، اکبر لوطی‌باشی و پس...
دسته بندی های کتاب در سکوت شب نازک